Celosvetový trend zadávateľov – presúvať čoraz vyšší podiel marketingových investícií do live marketingu – potvrdili aj podujatia Best Of Events (expo), BrandEx conference a BrandEx awards, ktoré sa konali v polovici januára v nemeckom Dortmunde.
Z toho, čo ponúklo 550 vystavovateľov, 123 spíkrov a 48 projektov ocenených v súťaži BrandEx, sme urobili krátky sumár trendov a inšpirácií, ktoré by v eventoch v roku 2019 určite nemali chýbať.
Rozhoduje emócia
Napriek (a možno práve „vďaka“) pretlaku technológií sú vo svete vo významnej miere oceňované projekty, ktoré viac ako s technológiami pracujú s emóciami a dokážu ich ľuďom hodnoverne priblížiť.
Vynikajúcim príkladom je celosvetovo oceňovaná holandská agentúra Xsaga. Jej spoluzakladateľ Patrick Roubroeks na BrandEx-e ponúkol jednoduchý návod na to, ako vytvoriť geniálnu kampaň: „Vytvorte kontext, v ktorom môže dôjsť k reálnej komunikácii, a vytvorte hodnotu, ktorá sa môže dotknúť ľudského srdca.“ Ak sa to podarí, ľudská emócia ešte stále dokáže vytvoriť silnejšiu „brand experience“ ako ktorákoľvek dostupná technológia.
Technológie dávajú formu, obsah je na nás
Žijeme dobré časy. Dôkazom toho je aj neuveriteľný vzostup technológií, ktoré napomáhajú vytváraniu zážitkov. Na Best Of Events tento rok zaujali najmä čoraz kvalitnejšie technológie holografického zobrazovania. To je už dnes použiteľné v dostupných cenách na prezentáciu produktov.
Nemecká agentúra Brands and emotions GmbH však dokázala zájsť ešte ďalej a pre Audi Cup pripravila prvú live holografickú tlačovú konferenciu. Trénerom futbalových mužstiev, ktorí sa na tlačovke zúčastnili ako live streamované hologramy, tak ušetrila veľa času v príprave pred zápasmi a účastníkom tlačovky dopriala nevšedný zážitok. Za tento event si agentúra odniesla aj ocenenie v BrandEx awards.
Fotka musí byť cool
Keď sa pred viac ako piatimi rokmi začali photobooty stávať stabilnou súčasťou eventov, ťažko sa im predpovedala budúcnosť. Dnes už však vieme, že tento trend tak skoro z našich eventov nezmizne. Je to najmä kvôli neustále sa rozširujúcim možnostiam fotenia a vytvárania zaujímavých eventových „take aways“. Ľudia jednoducho fotenie milujú. Aj preto sú dodávatelia motivovaní prichádzať s čoraz širšou ponukou photoboothov.
Na Best Of Events tento rok jednoznačne kraľovalo stop-time fotenie. Jednoducho vás naraz odfotí z rôznych uhlov aspoň 10 fotoaparátov, obrázky spoja do jedného krátkeho videa a vy máte „selfíčko“ ako z Matrixu. Na nemeckom trhu prenájom tejto unikátnej hračky stojí viac ako 5 000 € na event. Na Slovensko však prichádza riešenie, ktorého prenájom je o viac ako polovicu lacnejší, pričom výsledok obstojí aj v konkurencii zo zahraničia. Čoskoro bude uvedený na creativeprospective.sk.
Na bezpečnosti záleží (čoraz viac)
Dnes sú bezpečnostné riziká na podujatiach vyššie ako kedykoľvek predtým. Organizátori eventov sú tak povinní dbať na bezpečnosť návštevníkov čoraz viac. Pri riešení mimoriadnych udalostí na eventoch je dôležité okamžite reagovať a nestratiť prehľad.
Na Best Of Events bol odprezentovaný aj jedinečný slovenský produkt – svietiace vesty Seemeon. Tie v prípade potreby zabezpečia zvýšenie vizibility staffu, ochranky či zdravotníkov na evente. Zvyšujú tak šance na lepšiu koordináciu pri mimoriadnych udalostiach, no určite dokážu pomôcť aj pri bežných úlohách crowd managementu. Ich dizajnové a funkčné spracovanie z nich robia kvalitnú pomôcku pre organizátorov veľkých eventov. Viac sa o nich dočítate na seemeon.com.
Pri väčších podujatiach je rozhodne dobré aj využívanie control roomov – akéhosi informačného uzla eventu, ktorý v reálnom čase monitoruje dianie na evente, ale tiež počasie, nebezpečné správanie osôb a množstvo ďalších dát, ktoré sa v prípade mimoriadnej udalosti stávajú doslova otázkou záchrany ľudských životov.
Na Best Of Events bolo prezentovaných niekoľko control roomov, v zahraničí je už totiž takáto bezpečnostná prevencia samozrejmosťou. Na Slovensku sa tejto problematike venuje spoločnosť PS:Events, ktorá organizátorom eventov poskytuje služby control roomu na vysokej úrovni.
Buďte EKO isti!
Trvalá udržateľnosť sa musí stať neoddeliteľnou súčasťou eventov. Okrem planéty to určite ocenia aj vaši návštevníci či klienti. Ak začneme bojovať s odpadom, môže to priniesť nielen zníženie jeho objemu, ale aj nápady na nové produkty. Na Best Of Events sa množstvo firiem prezentovalo biodegradovateľnými materiálmi, brandingom z recyklovaných materiálov či dokonca teniskami a ďalšími športovými pomôckami vyrobenými z odpadu.
V Creative Pro sme sa rozhodli bojovať proti jednej zložke odpadu – banerovine (bežne používanou na eventoch ako branding či navigácie). Spolu s krízovým centrom Dorka sme založili krajčírsku dielňu, kde ženy v núdzi dávajú tomuto materiálu nový príbeh. Vznikajú Dorka Bags (tiež známe pod názvom Event Bags) – tašky s príbehom. Aj v našej brandži môže vznikať bočný produkt s ekologickým a sociálnym rozmerom.