archív
StoryEditor

Digitálny týždeň: Čo sú virtuálne svety a pre koho budú zaujímavé?

23.01.2022, 19:27
A tiež: BlackBerry resusci... aktualizuje a Netflix (ne)napĺňa očakávania.

BlackBerry resusci... aktualizuje
BlackBerry je mŕtve, hoci sa ešte občas ocitne v posmrtnom kŕči. Posledná zmienka je zo začiatku roku, keď definitívne vyplo posledných používateľov (čítaj: zvyšných desať recesistov) systému 7.1 a 10. Redaktor DigitalTrends však oprášil svoj BlackBerry Key2 (prečo?!), ktorý zostal funkčný, pretože beží na Androide. Nainštaloval aktualizácie a zistil, že o niečo novší softvér z Key2 spravil oveľa lepší smartfón, ako bol v čase svojho vydania... nie je to len nostalgia? Recenzia z času vydania od Unbox Therapy je aj po troch rokoch rovnako vtipno-úprimná, ako bola vtedy :D.

Netflix (ne)napĺňa očakávania
Populárna streamovacia služba napriek hitom ako Squid GameDon´t Look Up nedokázala naplniť očakávania investorov, čo malo drastický dopad na cenu jej akcií. Tie zaznamenali od novembrového rekordu pokles o -40 percent, paradoxne napriek tomu, že bol štvrtý kvartál 2021 pre Netflix pomerne úspešný. Dôvodom sú však konzervatívne odhady nárastu nových používateľov, čo je však po masívnych skokoch v pandemických rokoch 2020 a 2021 pochopiteľné. Wall Street však chce vidieť viac.

Čo sú virtuálne svety a pre koho budú zaujímavé?
Virtuálne svety, alebo tiež metaverse, nie sú ako koncept ničím novým, veď napríklad populárny Second Life je tu s nami už od roku 2003... S rozmachom kryptomien a NFT si ho však oveľa viac začali všímať značky, ktoré v ňom vidia úplne novú príležitosť na budovanie vzťahov so zákazníkmi a, samozrejme, zarábanie peňazí. Pozrite si príklady, ako sa ich snažia využiť klasické masové značky ako Coca-Cola, ale tiež luxusné módne domy Balenciaga, Gucci, či Louis Vuitton (o tom sme písali už v auguste 2021).

Microsoft prekonal rekord Take-Two
Len minulý týždeň sme písali, že Take-Two kúpou Zinga za 12,7 miliardy dolárov prekonali rekord Microsoftu pri kúpe Bethesdy o viac ako 4 miliardy. Rozumieme, že takéto akvizície nie sú preteky, ale Microsoft si očividne povedal „hold my beer“ – a kúpil nie herné štúdio, ale rovno celého vydavateľa Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolárov (!!!!!). Získava tým stovky miliónov hráčov tak legendárnych titulov ako Call of Duty, World of Warcraft, Diablo, či Starcraft. Dekel na Marse!

ADMA: inšpirácie z Digital PIE 2021
Mali ste v minulom roku kampaň s tak silnou ideou, že by vedela zarezonovať u poroty na Digital PIE 2022? Inšpirujte sa výberom výherných prác z roku 2021, alebo si pozrite kompletný zoznam spolu s nomináciami. A nezabudnite ju prihlásiť!

 

23. máj 2022 19:59