Využívajme dáta získané výskumami
Ani marketing, ani reklama, dokonca ani kreatívny proces nie sú samoúčelnými voľnými disciplínami vychádzajúcimi z nejakých pocitov či intuície ich tvorcov. Našťastie skúsení odborníci už disponujú veľkým množstvom poznatkov či výskumov z oblasti kognitívnej vedy, neurovedy, psychológie, sociológie či behaviorálnej ekonómie. Presne o toto sa opieram v mojej práci. Nachádzam insighty a aplikujem ich v stratégiách.
Bez komunikácie neprežijeme
Od praveku nám je jasné, že odovzdávanie informácií medzi jednotlivcami vedie k zvýšeniu šance prežiť. Bez komunikácie neprežije žiadna spoločnosť, ani pizzu si bez nej neobjednáte. Kreativita nám poskytuje jediný spôsob ako hovoriť aj k ľuďom, ktorí nechcú počúvať. Musí ľudí baviť, involvovať a nadchnúť ich, aby zmenili svoje postoje či vykonali želanú akciu. Ale aj kreativita, každý jeden brainstorming, je riadený proces, v ktorom nesmieme tápať ale jednoznačne smerovať k čo najlepším riešeniam. Preto som si osvojil niekoľko naozaj funkčných a overených metód ako tvoriť kreatívne riešenia rôznych problémov.
Reklama nie je umenie, ale môže tak vyzerať
Každá komunikačná aktivita musí mať vysoký štandard a byť atraktívna. Aby takou bola musíme sledovať trendy, hľadať vizuálne a formálne inšpirácie, ktoré reflektujú aktuálne dianie. Ani ten najlepší obsah neobstojí bez atraktívneho obalu. Vždy ma zaujímala spolupráca s tými najlepšími v rôznych odboroch: dizajne, fotografii či hudbe. Zapojenie tvorcov z rôznych oblastí obohatí každú komunikáciu a môže ju posunúť o level-dva vyššie.
Technológie musíme využiť v náš prospech
Ľudia, ktorí chcú robiť efektívnu komunikáciu v súčastnosti musia sledovať technologický pokrok a hľadať v jednotlivých médiách a komunikačných kanáloch spôsob využitia technológií. Aj obyčajný papierový leták sa dá premeniť na interaktívne médium, mobil už dávno neslúži len na telefonovanie. Sledujem inovácie a vynálezy a uvažujem o tom, ako ich využiť na zefektívnenie či zatraktívnenie komunikácie.
Bez zaujatia nedosiahneme akciu
Ľudia nesledujú reklamu, otravuje ich. Preto je nutné robiť ju tak, aby ich zaujala, vtiahla do deja, aby ich bavila a motivovala k želanej reakcii. Viac ako reklamu je dôležité sprostredkovať zážitok, prinášať relevantný a najmä užitočný obsah, nie samoúčelnú či irelevantnú kreativitu. Len takú, ktorá bude ľudí baviť, involvovať a nadchne ich.