StoryEditor

Do kampane o slobode sme (ako inak) prizvali influencerov: Výsledky prevýšili naše očakávania

Hoci sa nám už začal nový rok, nie je na škodu ohliadnuť sa za niektorými minuloročnými kampaňami a ich výsledky pretaviť do learningov pre tohtoročné projekty. Jednou z takých kampaní, ktoré stoja za ohliadnutie, je kampaň nášho klienta Slovenská sporiteľňa Sloboda je v tebe.

Ak si na ňu nespomínate (čo pochybujem, lebo mala naozaj vydarený spot a bežala len nedávno – v novembri), ponúkam rýchlu rekapituláciu: Slovenská sporiteľňa pripravila prieskum osobnej a finančnej slobody mladých ľudí na Slovensku, ktorý napríklad ukázal, že pre 53% mladých je sloboda ťaživá, pretože im ponúka toľko možností, až si nevedia vybrať.

Aby Slovenska sporiteľňa pomohla mladým nájsť osobnú slobodu, vytvorila online test, ktorého cieľom bolo pomôcť mladým identifikovať sa prostredníctvom 11 typologických skupín. Ak ste si test urobili, možno vám vyšlo, že ste lovec/lovkyňa leteniek. Alebo niečo iné.
Zasa tí influenceri...
Kampaň, ktorá bežala predovšetkým v online priestore, podporili aj influenceri. S ich zapojením do projektu sa rátalo od prvej chvíle, keďže kampaň zameraná na mladých ľudí si vyžaduje aj túto formu podpory. Keďže vo Wavemakeri sa influencerom venujeme intenzívne a dlho, vedeli sme, že ich využitie prinesie pozitívne výsledky. Nečakali sme však, že budú také dobré.

Do kampane Slovenskej sporiteľne sme zapojili šesticu influencerov a celebrít: Momu, Duklocka, Cheryl Delarge, hercov Olivera Oswalda Zuzanu Kravárikovú a travel bloggerku Shemakesmetravel. Výber influencerov podliehal podmienke, aby každý z nich bol iný, a teda aby mu/jej vyšiel v teste odlišný výsledok. Keďže kampaň bežala v čase výročia Nežnej revolúcie, ku ktorému sa prihlásilo viacero značiek využijúc influencerov, vyberanie bolo náročné. Napriek tomu sa nám podarilo vyskladať širokospektrálnu skupinu zástupcov mladých ľudí.

Úloha influencerov v kampani bola potom jednoduchá – urobiť si test na najslobodnejsi.sk a pochváliť sa výsledkom na sociálnych sieťach.

​Just WOW!

Cieľ influencer marketingu v kampani Sloboda je v tebe bol celkom jasný – predstaviť projekt a motivovať mladých ľudí, aby si test na najslobodnejsi.sk vyplnili. Popri číslach ako impresie, CPT, engagement a podobne sme sa u influencerov zaujímali aj o prekliky na web a počet dokončených testov.

Vďaka influencerom sme napokon zaznamenali veľmi kvalitný a relevantný traffic na stránku najslobodnejsi.sk. Nielen pritom dokázali dostať svojich followerov na kampaňový web, podarilo sa im aj motivovať ich, aby si test vyplnili, o čom svedčí priemerný konverzný pomer na úrovni 76 percent. Z hľadiska konverzií sa tak influenceri stali druhým najúspešnejším plateným médiom, pričom cena za jednu konverziu bola pri tomto médiu druhá najnižšia.

Influenceri tak prispeli k 7500 (!) vyplneným testom. Do tohto počtu pritom rátame len vyplnenia testov po kliknutí na link v contente influencerov (swipe-up v story alebo link v popise videa/postu). Nerátame tam teda vyplnenia testov v prípade, že follower ktoréhokoľvek influencera si adresu webstránky najslobodnejsi.sk naťukal do prehliadača.

Záverom
Aj keď sa o výkonnosti influencer marketingu hovorí veľa, pričom neexistujú všeobecne prijaté metriky, ako spoluprácu s nimi vyhodnotiť, v prípade kampane Sloboda je v tebe bol jeho prínos viac ako viditeľný.

Influenceri dokázali priniesť požadovaný traffic na kampaňový web a motivovať svojich followerov, aby si test o slobode sami urobili. Čísla do veľkej miery mohla síce ovplyvniť nátura webu – lifestylový osobnostný test – a teda sa nedá jednoznačne povedať, že výsledky by boli rovnaké aj v prípade, ak by influenceri mali odkazovať na e-shop alebo iný druh webu.

Stále však vidno, že influenceri majú potenciál osloviť mladých ľudí, predstaviť im komplexnú ideu kampane a motivovať ich v aktivite. Podstatné je, s kým a ako to urobiť. Ak potrebujete urobiť niečo podobné, radi vám s tým pomôžeme.

01 - Modified: 2022-08-15 09:13:45 - Feat.: - Title: Digitálny týždeň: Majstrovstvá sveta v EXCELI nie sú výmysel! 02 - Modified: 2021-07-16 10:23:41 - Feat.: - Title: Case study: Viac zákazníkov vďaka odporúčaniam v médiách 03 - Modified: 2021-06-02 12:15:44 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Michelin 04 - Modified: 2021-05-27 14:42:27 - Feat.: - Title: Case study: Ortodoncia Klostermann má v kampani svetovo známy meme charakter Bad Luck Brian 05 - Modified: 2021-05-26 13:26:16 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: príbeh Guinnessovej knihy rekordov
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:18