Vždy, keď sa vŕtame v minulosti marketingu alebo akejkoľvek inej témy, prichádzame na to, že sa stále točíme v jednom kruhu s malými obmenami.
Ľudská prirodzenosť sa fundamentálne nemení, menia sa okolnosti, v ktorých sa ľudskosť prejavuje.
A preto, keď najbližšie budete mať pocit, že sedíte na revolučnej myšlienke budúcnosti, je dosť možné, že je to iba reinkarnácia podobného nápadu z minulosti.
#1 Kríza efektívnosti sa skončila
Podľa dát od Magic Numbers je efektivita britského reklamného priemyslu na vzostupe. Po rokoch „krízy” je tak znova na číslach z roku 2005. Marketéri sa hlavne naučili, ako správne používať online formáty a že nestačí dať na banner produkt a kričať o zľave. Vraciame sa k storytellingu. Now we’re talking.
Umelé ovocie a všeobecne maximalizmus sa vrátil do našich domácností. Ako jeden z možných dôvodov je aj pandémia a fakt, že trávime podstatne viac času doma, a tak naše trendy minimalistické domovy zapratávame vidinou väčšieho pohodlia.
#3 E-shopy expandujú. Do fyzického sveta
Aj keď by sa za posledné dva roky mohlo zdať, že ľudia si už na e-commerce tak zvykli, že nepotrebujú kamenné obchody, opak je pravda. Online a fyzické prevádzky nepredstavujú náhradu ani konkurenciu. Namiesto toho sa čoraz viac dopĺňajú; e-shopy poskytujú spotrebiteľom pohodlie, offline kanály zas budujú dôveru, značku a uľahčujú vyzdvihnutie a vrátenie tovaru.
Connecting the Dots je pravidelný dotcom newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane.