Česi v uplynulom týždni odštartovali očkovaciu kampaň. Chcú dať bodku za pandémiou, ale ja za strachom, vyčerpaním a podobne. A to je dôvod prečo si za leitmotív kampane zvolili slogan "Dajme bodku". Úvodná fáza zameraná na seniorov, postupne budú pribúdať aktivity, ktoré oslovia mladšie ročníky.
Cena kampane ako píše portál Mediar.cz stála 4,2 milióny českých korún (161,3 tis.eur). Financie boli vynaložené na výrobu, pričom vývoj, logo, stratégiu a návrhy ponúkla iniciatíva za symbolickú jednu korunu. Nákup mediálneho priestoru v hodnote 50 mil. českých korún (1,9 mil.eur) zabezpečí agentúra Remmark.
Kampaň má byť nasadená vo všetkých mediatypoch. Polovica z celkovej sumy pre médiá pôjde do komerčných televízií, 21 percent do tlače, najmä denníkov, 16 percent na internet, 8 percent do rozhlasu a 5 percent do vonkajšej reklamy. Nasadených bude celkom sedem verzií spotov, v tlači sa bude pracovať s 12 motívmi.
Takto vyzerá jedno z viacerých videí:
Ani táto kampaň sa nerodila ľahko. Veľkú diskusiu najskôr rozpútal inzerát v novinách s veľkou injekčnou striekačkou, na margo ktorej premiér Babiš povedal, aby si ministerstvo zdravotníctva vybralo lepšieho marketéra. Minimálne taký rozruch ako spôsobil inzerát, spôsobila informácia, že kampaň podporujúcu očkovanie majú vytvoriť mladí influenceri na Tik Toku. Až táto nová kampaň zdá sa, je nielen komplexná a má aj koncepciu. Na rozdiel od Slovenska, kde jedinou stopou po kampani zostala komunikácia Facebooku Ministerstva zdravotníctva.
Ako sme na tom s očkovacou kampaňou na Slovensku?
Pripomeňme, že slovenskú kampaň predstavilo Ministerstvo zdravotníctva na čele s Marekom Krajčim ešte vo februári. Kampaň s hlavným sloganom "Vakcinácia jej sloboda" a jej ďalšími variáciami podporili...
Zostáva vám 85% na dočítanie.