Hovorí sa, že risk je zisk. Ale iba vtedy, keď vyjdeme z komfortnej zóny a vyskúšame niečo nové, môžeme dosiahnuť všetky stanovené ciele. Inšpiráciou nám môžu byť mnohé známe osobnosti či dokonca firmy, ktoré spravili krok do neznáma a aj napriek vysokému riziku sa im to vyplatilo.
Úvod k sérii case studies známych svetových firiem sme publikovali nedávno, dnes prinášame príbeh Guinnessovej knihy rekordov.
Guinnessova kniha rekordov
Keď sa dnes povie Guinnessova kniha rekordov, je len málo ľudí, ktorí nevedia, o čom je reč. Kniha obsahujúca rôzne rekordy však rozhodne nevznikla tak, ako si mnohí predstavujú. Nešlo o žiaden plánovaný projekt. Práve naopak. Kniha uzrela svetlo sveta kvôli jednej nevinnej hádke.
Riaditeľ írskeho pivovaru Guinness, Hugh Beaver, sa v jeden deň vybral s priateľmi na poľovačku. Počas jednej konverzácie sa muži začali dohadovať o tom, ktorý vták lieta najrýchlejšie. Keďže v tomto období neexistoval Google, muži sa obrátili na jediný zdroj informácií, čiže na knihy. Aj napriek dlhšiemu hľadaniu však nenašli žiadnu správnu odpoveď. V tom sa v hlave Hugha Beavera zrodila skvelá myšlienka. Vytvorí knihu s jednotlivými rekordmi. Sám veril, že podobné veci zaujímajú nielen jeho, ale aj ostatných ľudí.
Guinnessova kniha rekordov vznikla v 50. rokoch a prvých tisíc výtlačkov bolo rozdaných zadarmo. Dostali ju bary a krčmy v Írsku a Anglicku. Ľudia si ju obľúbili tak, že sa začala predávať. Do roku 1974 sa z nej predalo viac ako 23 miliónov kópií. Dodnes sa toto číslo zvýšilo na 130 miliónov. Zaujímavá kniha plná rôznych rekordov láka množstvo ľudí. Jej výhodou je najmä to, že sa neustále aktualizuje. Pravidelne prináša niečo nové.
Guinnessova kniha rekordov je preto ukážkou toho, že skvelý marketing vám vie spraviť aj úplne obyčajný produkt. Kto by si len pomyslel, že kniha s rekordmi pritiahne pozornosť na pivovar?
Dočítali ste piaty zo série článkov o úspešných firmách, ktoré svoj obsah spoplatnili. Budúci piatok pokračujeme s case study značky Michelin.