Customer care na prvom mieste
Digitálna doba, ktorá je v posledných mesiacoch podčiarknutá koronakrízou a zatvorenými predajňami, sa čoraz viac podieľa na rýchlejšom raste online nákupov. S tým prirodzene v online priestore rastie aj konkurencia, ktorá na rozdiel od kamenných predajní nie je limitovaná otváracími hodinami či lokalitou. Aj preto dnes nie je všetko len o cene tovaru či služby.
Získanie potenciálneho zákazníka na web je čoraz drahšie a zložitejšie, a aj ich očakávania sú následne náročnejšie. Preto by malo byť či už o potenciálneho, alebo verného zákazníka skutočne postarané tak, aby bez problémov našiel všetko, čo potrebuje. Môžete tak urobiť mnohými spôsobmi. Od vyladeného a intuitívneho webu až po starostlivosť po nákupe, napríklad formou vernostného systému, či zvyšovania kvality služieb na základe dotazníkov spokojnosti, pretože do starostlivosti sa ráta všetko už od prvého kliku.
Jedným zo spôsobov, ako na customer care, je aj chat so zákazníkom. Má veľa výhod a okrem priameho sprostredkovania nákupu má nevyčísliteľnú hodnotu aj pri budovaní vzťahu so zákazníkom. Ako však zabezpečiť, aby ste mali stáleho zamestnanca na chate práve mimo jeho pracovného času, keď môže byť stále veľa dopytov? Zoznámte sa, toto je ui42 chatbot.
ui42 je lídrom v oblasti vývoja a UX už viac ako 20 rokov. Za ten čas vďaka širokému porfóliu klientov nazbierali skúsenosti z viacerých smerov. Podľa Martina Krupu, spoluzakladateľa ui42, bolo prirodzené pretaviť nadobudnuté skúsenosti do ďalšieho nástroja, ktorého cieľom je spokojný zákazník.
|
Martin Krupa „Chatbot od ui42 má v sebe naprogramované know-how odborného predavača z kamenného obchodu, ktorý vie, aké otázky treba klásť a v akom poradí na to, aby si zákazník vybral, čo potrebuje. Do chatbota sme pretavili naše skúsenosti s vývojom e-shopov a nasadením fazetového vyhľadávania, kde patríme medzi priekopníkov na Slovensku. Prvé fazetové vyhľadávanie sme nasadili na pracovnom portáli už v roku 2009.“ |
Ašpiruje na zamestnanca roka
Chatbot má nespočetne veľa výhod:
● dokáže odpovedať na najbežnejšie otázky
● vie fundovane odporučiť produkt
● je online aj v čase, keď bežný pracovný čas vášho zamestnanca sa skončil (24/7)
● nepotrebuje dovolenku ani sick day
Znie to ako dokonalý zamestnanec, tak v čom je háčik? V tom, že chatbot nie je človek.
Adela Bednáriková „Nasadili sme chatbota, pretože sme chceli zistiť, či v jednotlivých krajinách ľudia budú cez neho nakupovať, alebo ho skôr využijú na získanie odpovedí na najčastejšie otázky. Dosiaľ sme vďaka analýze výsledkov zistili, že ho ľudia vnímajú skôr ako pomocnú ruku pri hľadaní odpovedí na ich otázky. Pomáha nám nielen odbremeňovať našu zákaznícku podporu, ale učí nás pracovať s najčastejšími otázkami a spravovať ich tak, aby ľudia v danej krajine našli na webe jednoduchšie to, čo ich zaujíma.“ |
Každý správny asistent nákupu vie, akú otázku má zákazníkovi položiť ako prvú, druhú a potom ďalšiu na to, aby efektívne vyselektoval vhodné produkty. Zoberme si príklad z kníhkupectva.
Predavač sa vás najskôr spýta na akúsi hlavnú kategóriu toho, čo hľadáte. Či napríklad máte záujem o beletriu, detektívky, knihy pre deti, odbornú literatúru alebo iné. Až následne začne riešiť konkrétnejšiu podkategóriu či autora. Takto veľmi jednoducho a rýchlo zistí, čo hľadáte a kam vás má nasmerovať. Presne takto funguje aj chatbot od ui42. Vďaka fazetovému vyhľadávaniu dokáže v mikrosekundách „premýšľať“, čo sa má opýtať a čo má odporučiť.
V čom sa „uičkový“ chatbot odlišuje od konkurencie?
Chatbot od ui42:
● Je plne personalizovateľný. Od oslovenia, výberu tykania/vykania až po ikonu a farby, a teda zapadne aj na váš web.
● Už dnes dokáže komunikovať v 8 jazykoch, preto nie je preňho žiadny segment prekážkou.
● Jeho slovnú zásobu a štýl komunikácie máte plne pod kontrolou, a preto spolu s naším know-how a umelou inteligenciou si z neho môžete vyskladať „dokonalého“ zamestnanca.
ui42, User Oriented Agency
V ui42 pomáhame klientom rásť v online priestore. Sme full service agentúra s dlhoročným know-how z oblasti User Experience (UX), programovania, analytiky a online marketingu.
PR článok