Ako každý rok, aj tento vychŕli slovenské vysoké / univerzitné školstvo tisíce študentov. Tí si dajú posledné dva mesiace voľna, pokým príde september a s ním aj plač a škrípanie zubov - nemám robotu, jój maminka. V tejto sekunde však máte leto pred sebou, počas ktorého je možné čo-to dobehnúť a v septembri, s prstom v nose, robotu získať. Mne sa to kedysi podarilo pri aspoň približnom dodržaní týchto bodov:
Brigádujte
Oberali ste čerešne, po nociach dokladali tovar v Metre, strážili parkovisko počas dražby áut, či upratovali Mlynskú dolinu? Ja áno a je pravdepodobné, že aj vy. Kľudne to v životopise uveďte, nie je hanba, že ste v živote robili prácu, pri ktorej si bolo treba zababrať ruky. Aj keď to nemá s marketingom naoko nič spoločné, ukáže to, že ste iniciatívni a samostatní.
Stážujte
Je to niečo podobné ako brigády a navyše dostať sa na dobrú stáž nie je až také ťažké. Stačí mať chuť stráviť leto v spotenej Mlynskej doline a odhodlanie robiť nejaký čas (poväčšine) zadarmo. Odmenou bude vynikajúca referencia a neraz aj to, že si vás vo firme nechajú nastálo.
Vyrábajte
Kadečo, čo má v sebe len trochu kreativity. Môžu to byť blogy o chove vysokej zveri, vtipné statusy piatkových nocí, články v študentskom magazíne... Ja som napríklad písal blogy na sme.sk, články na shiz.sk a dailymale.sk a s kamarátom vyrábal komixy o dedinskom psovi. Keď som potom ašpiroval na miesto v agentúre, ukázalo sa to ako požehnanie.
Vyberajte pocitom
Vyberte si agentúru, ktorá sa vám páči, takú, pri ktorej máte pocit, že sú v nej dobrí ľudia. Napokon, pri troche šťastia to budú čoskoro kolegovia, s ktorými budete tráviť 8 (a viac) hodín denne. Hľadajte tam, kde nehľadajú. Ak zaujmete, robota sa nájde aj tam, kde o tom nemajú status na Facebooku. Môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti.
Vytvárajte custom životopisy
Je to náročné? Je. Stojí to zato? Stojí. Svoje CV nakreslite, natočte na mobil, urobte powerpointovú prezentáciu vo farbách agentúry alebo vytvorte instagramový post. Netreba extrémy, len niečo, čo vystihne a zároveň bude vyčnievať z davu Wordovských dokumentov. Niečo, čo keď si v agentúre pozrú, budchnú po stole a povedia si: “Ej, boháča. Tohto človeka tu chceme!” Lebo verte tomu, že 90% ľudí buď pošle strohý Word, alebo pre istotu nenapíšu vôbec, lebo vopred vedia o najmenej 803 dôvodoch, prečo ich nevyberú.
Oslovujte jednotlivcov
Za každým veľkým brandom, ža každou agentúrou sa skrývajú živí ľudia. Netrvá ani sedem sekúnd, aby ste stihli prestalkovať slovenský internet, pozistovali kto kde pracuje a zároveň zistili aspoň od oka, ktorý človek vám padol do oka. Nepíšte na firemné maily, na agentúrne facebooky, tam sa správy strácajú v prachu agentúrnej nezodpovednosti. Napíšte priamo tomu človeku na osobný mail alebo rovno správu na facebooku.
Ale hlavne: V žiadnom bode a hlavne nikdy sa nehanbite za to, kto ste, odkiaľ ste a akí ste. Nikdy. NIKDY!!! (capslock = pravda aktivovaná). Pretože práve tieto parametre rozhodnú o tom, aká bude vaša (nielen) reklamná robota. A tá by v žiadnom prípade nemal byť fádna. Prajem veľa šťastia. :)