StoryEditor

JANDL o prvenstve v rebríčku TAAS: Nič zásadné sa u nás nemení

08.06.2015, 12:34
Gross income agentúry JANDL, marketing a reklama za rok 2014 predstavuje viac ako 4, 53 milióna eur. Vyplýva to z rebríčka Top Advertising Agencies, ktorý je ukazovateľom ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr pôsobiacich v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie na Slovensku.
Gross income agentúry JANDL, marketing a reklama za rok 2014 predstavuje viac ako 4, 53 milióna eur. Vyplýva to z rebríčka Top Advertising Agencies Slovakia, ktorý je ukazovateľom ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr pôsobiacich v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie na Slovensku.
 
Do rebríčka Top Advertising Agencies Slovakia 2014 sa kvalifikovalo 11 reklamných agentúr, z ktorých 9 je členom KRASu. „Prvú pozíciu v rebríčku TAAS 2014 už šiesty rok po sebe obhájila reklamná agentúra JANDL, marketing a reklama, s.r.o., pričom v porovnaní s minulými rokmi tento rok ešte viac zvýraznila svoj náskok pred ostatnými reklamnými agentúrami,“ hovorí Zuzana Povecová z audítorskej spoločnosti BDO, ktorá na príprave rebríčka spolupracuje. Náskok agentúry JANDL predstavuje viac ako milión sedemstotisíc eur, pričom minulý rok išlo o necelého pol milióna.
 
Na otázku, ako to robia, odpovedá výkonný riaditeľ agentúry Valér Hlobil: „To je asi viac otázka na ostatných z rebríčka. My niekoľko rokov oscilujeme okolo štyroch miliónov eur, čiže nič zásadné sa u nás nemení. Snažíme sa budovať dlhodobé vzťahy s klientmi, s niektorými spolupracujeme viac ako 16 rokov, niektorí sa k nám po čase vracajú. A zároveň sa našim klientom darí vo svojom odvetví, alebo majú smelé plány pre ďalší vývoj svojho biznisu, a teda neznižujú svoje výdavky do marketingu.“ 
 
Vývoj reklamného trhu za posledné obdobie V. Hlobil rovnako hodnotí slovami, že sa nič zásadné minulý rok nezmenilo. „Klienti stále viac komunikujú cez digitálne kanály, napriek tomu väčšina rozpočtov stále prúdi do tradičných reklamných nástrojov. Globálne odhady predpokladajú cca 25% medziročný nárast výdavkov do digitálneho marketingu, čo je po dlhých rokoch veľkolepých odhadov v násobkoch konečne triezvy odhad,“ dodáva V. Hlobil. Tento rok agentúra otvorila pobočku vo Viedni, ktorá je po Prahe jej druhou zahraničnou pobočkou. Takže čo sa týka plánov do budúcnosti, „najbližší rok sa budeme plne sústrediť na jej rozbeh. Tiež sme prirodzene dospeli do štádia, keď je už nevyhnutnosťou budovať digitálne oddelenie, čo je našou ďalšou prioritou pre tento rok.“ 
 
„Skokanmi roka“ sa podľa rebríčka TAAS 2014 stali agentúry MADE BY VACULIK, s.r.o. a Effectivity, s.r.o. Vysvetľuje Z. Povecová: „Obe reklamné agentúry poskočili v porovnaní s minulým rokom o dve priečky a zaznamenali tak najvýraznejší posun medzi hodnotenými reklamnými agentúrami. Tretia priečka v tohtoročnom hodnotení reklamných agentúr neokúsila nové meno – umiestnil sa na nej už tretí rok po sebe Wiktor Leo Burnett, s.r.o.“ Oproti minulému roku sa do TAAS nezapojila iba agentúra 2create, ktorá pred rokom obsadila deviate miesto. 
 
Rebríček Top Advertising Agencies Slovakia je periodickým ukazovateľom ekonomickej výkonnosti zúčastnených slovenských reklamných agentúr, ktorého garantom je Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS). Rebríček je pripravovaný v spolupráci s nezávislým odborným poradcom – spoločnosťou BDO, ktorá je členom piatej najväčšej audítorskej siete na svete. Účasť v TAAS je zároveň (podobne ako v prípade TOP KRAS) aj hlavným kritériom pre zaradenie do prestížnej súťaže Agentúra roka.
 
Celý rebríček TAAS 2014 nájdete na www.kras.sk. 
 
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 14:38