Alfred Heineken, šéf toho veľkého Heinekenu, ktorý vlastní 160+ pivovarov po celom svete a distribuuje do 70+ krajín, si bol pred 60 rokmi užiť dovolenku v Karibiku.
Prekvapila ho tam ale veľká chudoba a množstvo odpadkov, ktoré boli na plážach vyplavené, vrátane prázdnych fľašiek od jeho firmy. To keby si niekto myslel, že špinavé oceány sú problémom posledných pár rokov.
Práve tam, na nečakanom mieste a v nečakanej situácii, mu „blikol“ dokonalý nápad. Vytvoriť fľašu obdĺžnikového tvaru, so spevnenými stenami, ktorú by ste mohli použiť ako tehlu. Chudobní obyvatelia by si z nich mohli postaviť domy, čím by ich aj sami zbierali z pláží.
Zašiel za rešpektovaným architektom, navrhli a vyrobili prvých 100 000 kusov, vo verziách 350 ml a pol litra. Dokonca z nich aj postavili testovací dom.
Ale tam to nakoniec aj ostalo.
Fľaše boli hrubé, ťažšie, hrozilo, že by sa obúchali a poškodili pri prepravovaní. No a hlavne, nepáčili sa marketingovému tímu firmy, ktorý sa obával poškodenia dobrého mena. Predsa nebudú zákazníci piť z nejakej tehly! ?
Nuž záchrana sveta nebola vtedy tak trendy.
Naviac si predstavte tú kultúru a vzájomný rešpekt, ktorý vo firme museli mať. Zamestnanci, ktorí odmietli nápad svojho majiteľa a šéfa. Majiteľ a šéf, ktorý to odmietnutie prijal!
A tak z toho nakoniec ostal maximálne tak najlepší marketingový vynález, ktorý sa nikdy nezrealizoval.
Ktovie, o koľko čistejší by ten dnešný svet bol.
V každom prípade aj tieto pivné fľaše sú len jedným z mnohých dôkazov, že tie najoriginálnejšie nápady vám často neprídu na rozum v práci, zasadačkách a na brainstormingoch.
Práve naopak, môže to byť na tých najočakávanejších miestach – v sprche, pri športovaní, varení, v posteli, keď neviete večer zaspať, ale pokojne aj na dovolenke.
Keď ste už niekedy uvažovali, kam chodím na takéto inšpiratívne príbehy, alebo ešte lepšie, ako na parádne nápady prídete vy, mám pre vás tip na video: