Teší ma množstvo prihlásených prác. Je to pre mňa dôkazom, že súťaž a z nej prameniaca spätná väzba má zmysel, môže inšpirovať a celkovo (azda) posunúť kvalitu kreativity v reklame správnym smerom. Tohtomesačné hodnotenie prinieslo naozaj veľa kvalitných prác a zároveň ukázalo, že aj keď sú prvotná myšlienka a insight alfou a omegou, rozpracovanie a exekúcia sú nemenej dôležité.
Výsledky si môžete pozrieť v nasledujúcom článku:
Z hodnotených prác v pozitívnom zmysle najviac zarezonovali práce Nespokojní zamestnanci pre klienta Kaufland a Nastenka: hlas proti ruskej propagande. Pokračujúca úspešná séria Nespokojní zamestnanci je svojím zábavným mockumetary štýlom príjemným spestrením a aj keď SBS-kár a Dokladač nedosahujú kvalitu Mäsiarky, neprestáva táto séria baviť. Navyše je celá séria dobre craftovo spracovaná, s výborným castom. Nastenka vynikajúcim spôsobom prepája notoricky známy „rozprávkový“ hlas so skutočnou osobou a aj prostredníctvom jej názoru doručí komunikačné posolstvo.
Najvýživnejšia bola kategória Online film a video. Veľa hodnotených prác stavia na zaujímavých nápadoch otvárajúcich celospoločenské témy – digitálnu bezpečnosť, nakladanie s odpadmi, fake news a propagandu, násilie v športe a iné. Rozpracovanie a exekúcia však vo väčšine prípadov za zaujímavými nápadmi zaostávajú, čo je na škodu nielen kreatívnej brandže, ale aj zadávateľov a prijímateľov reklamy.
V každom prípade bolo októbrové kolo bohaté, kreatívne, podnetné a do finálového hodnotenia posunulo kvalitné práce. Ďakujem, že som sa na ňom mohol zúčastniť.