Kategória: Film - televízna reklama
1. Najúžasnejšie zvieratá, THIS IS LOCCO, Kaufland Slovensko - 4,25 b zadávatelia, 4,75 b agentúry
2. Fandíme slušnosti, nie násiliu, Elite Monday Lovers, Slovnaft, 3,00 b zadávatelia, 2,80 b agentúry
Kategória: Film - online film a video
Najvyššie body získala práca od THIS IS LOCCO SBS-kár. Ide o pokračovanie kampane Nespokojní zamestnanci.
Jaroslav Vígh,
Creative director
MUW Saatchi & Saatchi
Hoci SBS-kár z Kauflandu nie je so svojou prácou spokojný, marketingové oddelenie a aj diváci majú dôvod na úsmev. Dobrá réžia + dobrá kamera + dobrý casting + dobrý scenár = dobrá práca. Jeden z najlepších online spotov pre Kaufland, ktorému veľmi pristane štedrá stopáž.
Radovan Pokojný,
Marketing General Manager,
Kia Sales Slovakia
Kategória Online film a video bola v tomto kole najsilnejšie zastúpenou kategóriou a boli v nej viaceré zaujímavé práce. Pre mňa je víťazom práca Nespokojní zamestnanci pre Kaufland, konkrétne spot SBS-kár. I keď je z tejto série z môjho pohľadu najlepší spot Mäsiarka, aj spot SBS-kár (hodnotený v tomto kole) šikovne spracováva tému a doručuje posolstvo, má dobrý cast a je kvalitne craftovo spracovaný.
1. Nespokojní zamestnanci: SBS-kár, THIS IS LOCCO, Kaufland Slovensko, 5,75 b zadávatelia, 6,50 b agentúry
2. Nastenka: Hlas proti ruskej propagande, THIS IS LOCCO, Zastúpenie EK na Slovensku, 5,50 b zadávatelia, 5,50 b agentúry
3. Bejby Blue - Modrá generácia pre Modrú planétu, THIS IS LOCCO, Tatra banka, 4,75 b zadávatelia, 5,00 b agentúry
4. Nespokojní zamestnanci: dokladač a BIO, THIS IS LOCCO Kaufland Slovensko, 5,00 b zadávatelia, 4,50 b agentúry
5. #predigitalnubezpecnost, MADE BY VACULIK, Tatra banka, 4,50 b zadávatelia, 3,60 b agentúry
6. B2B ako z 90. rokov, Elite Monday Lovers, Orange Slovensko, 4,25b zadávatelia, 3,60 b agentúry
7. Rešpekt za volantom CORE4 Advertising, Kooperativa poisťovňa, 4,00 b zadávatelia, 3,60 b agentúry
8. Fandíme slušnosti, nie násiliu Elite Monday Lovers, Slovnaft, 3,00 b zadávatelia, 2,80 b agentúry
9. Je to sejf? Zaraguza, Slovenská sporiteľňa, 2,75 b zadávatelia, 2,40 b agentúry
10. Kanál nie je smetisko JANDL, marketing a reklama, Bratislavská vodárenská spoločnosť, 2,75 b zadávatelia, 2,00 b agentúry
Kategória: Digital social media
Táto kategória mala, čo do počtu prihlásených prác, chudobné zastúpenie, ale body pre víťaza boli nakoniec nadštandardné.
1. Nastenka: Hlas proti ruskej propagande, THIS IS LOCCO, Zastúpenie EK na Slovensku, 5,25 b zadávatelia, 5,25 b agentúry
Kategória: Digital influencer marketing
Tatra banka sa snaží už dlhšie zacieliť na mladšie publikum. Teraz je v tom pomáha PPPíter.
1. #predigitalnubezpecnost, MADE BY VACULIK, Tatra banka, 4,75 b zadávatelia, 4,60 b agentúry
Tomáš Slobodník
Associate Creative director
Free Andy
Premyslené a kvalitné spracovanie témy, ktorá už bola na stole asi každej spoločnosti – bezpečnosti na internete. Niektorí sa s ňou popasujú horšie, iní lepšie. A to je aj prípad Tatra banky. Oceňujem využitie relevantnej tváre/tvárí a vytiahnutie aktuálnych príkladov zo života – nájde sa v nich asi takmer každý. Žiaľ, dlhá stopáž a miestami rozvláčna dynamika celkom nenahrávajú dopozeraniu do konca.
Martin Polakovič
Copywriter
THIS IS LOCCO
V kategórii Digital influencer to bola tento mesiac prekvapivo bieda, čakalo sa určite viac prác. Vďaka práci Pre digitálnu bezpečnosť pre Tatra banku sme síce aspoň mali čo hodnotiť, no je to také štandardné využitie influencera – zábavné video s edukačným presahom. Nič, čo by prekvapilo, prípadne aspoň malo ambíciu byť niečím viac ako odkomunikovaním témy formou prístupnou cieľovke.
Kategória: PR
Nastenka sa nám objavila vo viacerých kategóriách, v PR je to svedčalo najviac.
1. Nastenka: Hlas proti ruskej propagande, THIS IS LOCCO, Zastúpenie EK na Slovensku, 5,50 b zadávatelia, 6,00 b agentúry
Tomáš Slobodník
Associate Creative director
Free Andy
Projekt v sebe ukrýval množstvo nástrah, na ktorých mohol stroskotať... A predsa sa mu podarilo uspieť. Veľmi sa mi páčil nápad, odvaha a aj fakt, že sa z hlasu stala tvár. Tvár, ktorá neváhala verejne vyjadriť svoj názor a postaviť sa ruskej propagande. Tento typ kampaní vnímam ako mimoriadne komplikovaný a citlivý na nájdenie správnej miery a som rád, že sa to podarilo.
Zlatica Hartmanová
Marketing communications manager
KOOPERATIVA
Osobné vyjadrenie postoja herečky k udalostiam na Ukrajine ľudsky posúva posolstvo kampane. Spontánne zdieľanie a šírenie odkazu prostredníctvom inštitúcií, zahraničných a domácich médií a osobností Slovenska napovedá o dôležitosti, ale aj vhodnom spracovaní. Pri exekúcii by som zjemnila niektoré vizuálne prvky, prípadne ich úplne vynechala.
Kategória: Vizuál
Čisté prevedenie, ktoré ide presne v líniách značky. Aj preto agentúra MADE BY VACULIK v kategórii Vizuál dominovala.
Martin Polakovič
copywriter
THIS IS LOCCO
Z vizuálov bola u mňa jasným favoritom hodnotenia práca DDS: Myslite dopredu. Pekný minimalizmus, ktorý na prvú hovorí to, čo má. A pritom je to celé smart, teda veľmi „on brand“ práve pre Tatra banku.
Zlatica Hartmanová
Marketing communications manager KOOPERATIVA
Vizuálne čisté spracovanie podporuje značku, ako sme pri Tatra banke zvyknutí. Dobre zvolili aj symboliku a headline v nadväznosti na produkt, ktorý vizuál komunikuje. Porota sa zhodla v tom, že toto je príklad, ako si značka vie udržať konzistenciu a vizuálnu identitu.
1. DDS: Myslite dopredu, MADE BY VACULIK, Tatra banka, 4,75 b zadávatelia, 5,80 b agentúry
2. Vianoce v METRO už začali, MUW Saatchi & Saatchi, METRO Cash&Carry, 4,25 b zadávatelia, 4,00 b agentúry
3. Z vlastného chutí najlepšie, RESPECT APP, Travel Malé Karpaty, 4,25 b zadávatelia, 3,40 b agentúry
4. Chivas Regal – Nový úspech, JANDL, Pernod Ricard Slovakia, 3,00 b zadávatelia, 3,60 b agentúry
5. Máme pre teba miesto, RESPECT APP, DHL, 3,75 b zadávatelia, 2,80 b agentúry
6. B2B ako z 90. rokov, Elite Monday Lovers, Orange Slovensko, 3,00 b zadávatelia, 2,40 b agentúry
7. Aby sme neplatili vyššiu cenu, RESPECT APP, SME, 2,75 b zadávatelia, 2,20 b agentúry
Kategória: OOH
1. Najkratšia ceste k čerstvosti, MUW Saatchi & Saatchi, TAURIS, 4,25 b zadávatelia, 4,75 b agentúry
2. Čítanie do zápchy, THIS IS LOCCO, Asociácia železničných dopravcov Slovenska, 3,50 b zadávatelia, 3,50 b agentúry
Kategória: Kampaň
1. Veríme, že dorastú, Elite Monday Lovers, Orange, 5,00 b zadávatelia, 5,60 b agentúry
2. Nespokojní zamestnanci, THIS IS LOCCO, Kaufland, 5,25 b zadávatelia, 5,25 b agentúry
3. Príď to zažiť, oh my DOT, Cinematik film festival, 4,50 b zadávatelia, 3,20 b agentúry
4. Čítanie do zápchy, THIS IS LOCCO, Asociácia železničných dopravcov Slovenska, 3,75 b zadávatelia, 3,40 b agentúry
Silvia Žuffa
freelancerka
Prvenstvo získala kampaň pre klienta Orange Slovensko „Veríme, že dorastú“. Zaslúžene. Kampaň bola postavená na výstižnom a originálnom insighte, ktorý je pre hokejovú tematiku čím ďalej, tým ťažšie nájsť. V práci bola veľmi pekne podchytená aj komplexnosť a konzistentnosť rozpracovania naprieč rôznymi mediatypmi.
Kategória: Craft
Najsilnejších prác sme sa dočkali v kategórii Craft. Z nej vyšiel nakoniec aj rekordér mesiaca.
1. Nespokojní zamestnanci - mäsiarka, THIS IS LOCCO, Kaufland, 6,00 b zadávatelia, 6,50 b agentúry
2. Bejby Blue - Modrá generácia pre Modrú planétu, THIS IS LOCCO, Tatra banka, 5,50 b zadávatelia, 5,75 b agentúry
3. Najúžasnejšie zvieratá, THIS IS LOCCO, Kaufland, 5,00 b zadávatelia, 5,00 b agentúry
4. B2B ako z 90. rokov, Elite Monday Lovers, Orange, 3,75 b zadávatelia, 4,00 b agentúry
5. Fatra, výnimočná do poslednej kvapky, THIS IS LOCCO, Budiš, 4,00 b zadávatelia, 3,50 b agentúry
6. Zabaľ. Klikni. Pošli, JANDL, Packeta, 2,20 b zadávatelia, 3,00 b agentúry
Silvia Žuffa
freelancerka
Tento mesiac sme sa tešili kvalitným prácam. Najlepšie hodnotenie získala tá, v ktorej sa snúbila vynikajúca práca s kamerou a so strihom, výborne zvolený casting a nevtieravý humor. Práca pre klienta Kaufland Nespokojní zamestnanci – mäsiarka. Nedá mi nezastaviť sa pri práci Najúžasnejšie zvieratká, opäť od THIS IS LOCCO. Klasická téma zbierania darčekov pri nákupe bola uchopená naozaj hodnotne, insight podčiarkla výborná exekúcia.
Kategória: Audio
1. Zostarli sme s Úsmevom, RESPECT APP, Úsmev ako dar, 3,25 b zadávatelia, 3,60 b agentúry