Sunday Aducation Lukáša Lukoniča
StoryEditor

Sunday ADucation #2: 5 tipov na rebríček, slogan, knihu, film aj podcast

05.02.2023, 00:00
Autor:
redred

Na webe Stratégií bloguje Creative Director Respect APP Lukáš Lukonič.

Rebríček Agency of the year

Koniec roka v reklamnom svete okrem iného patril aj rebríčku Adweek Agency of the year. Dal by sa pripodobniť ku koncoročnému hodnoteniu Stratégií. Pozerá sa na výkon prác najviditelnejších agentúr za ostatných 12 mesiacov. Či uspeli na festivaloch, či sa objavili na Super Bowle, aké boli virálne, etc.. Titul Global agency of the year vyhrala aj tento rok TBWA, naopak, Internetional agency po 2 rokoch už tentokrát nešiel do v Publicis Italy. A viac nepoviem, dajte si podcast. Tuto je link.:)

 

Reklamní slogany od Lionela Salema  

Na túto knihu som si dnes spomenul, utápajúc sa v reaitnom marazme. Na stránke Nehnuteľnosti.sk. na mňa svietila veta Vybrať správne je kľučové, slogan ktorý sme pre najväčší portál s bývaním minulý rok vymysleli u nás v agentúre. Webov, ktoré prehľadne združujú najlepšie reklamné kampane nájdeme pomerne dosť. Pri špecifickom odvetví marketingu, reklamných sloganoch AKA claimoch, toľko relevantných zdrojov nie je. O to naliehavejšie všetým copywriterom odporúčam túto fialovú studnicu. Najviac je, že všetky claimy sú rozdelené podľa odvetvia, v ktorom spoločnosť pôsobí. Čiže keď idem vymýšľať, napríklad, slogan pre banku, nalistujem si stranu 49 a voilà, inšpirácia na dlani. Easy as that.

 

Víťazstvo Davida Drogu

Dnes si dáme epizódu austrálskeho podcastu o marketingu a reklame, ktorý vznikol v marci 2022. Objavil som ho len nedávno a že to bol sakra dobrý objav. V epizóde, ktorú vám tu linkujem tvorcovia vyspovedali jednu z najväčších rockstars reklamy za ostatnú dekádu. David Droga sa z kreatívca tvoriaceho bomby v najväčších agentúrach na svete a neskôr zakladateľa ikonickej Droga 5 transformoval na CEO multimiliardového gigantu Accenture. Predaj svojej agentúry, ktorý polovica brandže brala ako devalváciu celého segmentu okomentoval len: Vyhrali sme. Inspiring as fuck.

 

 

Psychológie reklamy od Vysekalovej

Späť ku knihám. Či už v Nitre alebo Prahe, študovať reklamu znamenalo do veľkej miery aj študovať človeka ako takého. No a keď sa povie psychológia reklamy, almanachy od Vysekalovej stoja v prvej rade. Inak, bavili ma oveľa viac ako napríklad nepomerne známejší Kotler. Aj sa mi dodnes zdajú užitočnejšie. Change my mind.

 

Ako vzniklo ikonické Ta-dum! by Netflix

Let‘s face it. Na Slovensku nie je veľa biznisu svetových rozmerov. Možno sa aj preto toľko nehovorí o trinástych komnatách komunikácie ako sonic marketing. Kým napríklad zákldné významy farieb sú oveľa populárnejším učivom reklamných škôl, to aký vplyv majú na emócie spotrebiteľov zvuky asociované so značkou rieši len málokto. Tuto teda linkujem skvelý podcast Twenty Thousand Hertz a púšťam mikrofón zase o mesiac.

 

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 11:54