Že má FMK podcast si už počul?
V rámci tipov na inšpiratívny obsah o reklame a marketingu som tu už mal knihy, webstránky, kurzy, kadečo... Frekvenciou ale nad všetkým vyhrávajú podcasty.
Verím, že sa raz dokopem spočítať, koľko a akých všetkých možných kanálov som sem nalinkoval. Aj keď sa ich za tie 2 roky Sunday ADucation nazbieralo dosť, ešte stále sa rovnako poteším, keď objavím niečo nové.
Inak tomu nebolo ani tento týždeň, keď mi do ucha frngla ešte len druhá časť podcastu FMK INSIGHTS. Zhodou okolností v nej hosťuje môj kolega a šéf Peter Kacenka. Musím povedať, že sa to počúva veľmi dobre. Jednak je veľmi inšpiratívne, že zápal, prehľad a ochota robiť extra míle môže v človeku ostať aj po 30-tich rokoch v reklame. Dvak FMK opäť potvrdila, že sa vie predať a čo sa týka selfproma, má jednoznačne najlepšiu úroveň spomedzi slovenských marketingových škôl.
Už len to, že majú vlastný podcast o marketingu a médiách je veľmi fajn. On má ten podcast ale navyše aj fakt super úroveň. Zvuk je vyladený, džingel chytľavý, otázky majú hlavu a pätu.
Musím povedať, že už teraz sa veľmi teším na ďalší diel. Tlieskam Martin Klementis a Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava.
Tuto linkujem epizódu
Najúspešnejšia reklama v histórii olympiád
O štyri mesiace sú olympíjské hry v Paríži. Pre športovcov, ktorí na nich budú účinkovať to znamená čas absolútneho vrcholu prípravy. Odriekania, bolesti, samoty, depresií. Dnes problémy týkajúce sa mentálneho zdravia dokážeme pomenovať a nezriedka sa o nich hovorí aj verejne.
Jeden z významných pozitívnych precedensov nastavila reklama Rule Yourself od Droga5 pre značku Under Armour. V hlavnej úlohe s jedným z najlepších atéltov všetkých čias Michaelom Phelpsom bola uverejnená práve na jar olympíjskeho roku 2016. Kým konkurencia ukazovala plné štadióny a víťazstvá, ktoré na športovcov zanedlho čakajú, značka Under Armour poukázala na odvrátenú stránku športu.
Spotom, kde pomocou neosvetleného bazéna implicitne vyobrazuje nekonečný Phelpsov zápas samého so sebou. Príbeh, v ktorom sú na jednej strane fenomenálne športové výsledky a na strane druhej vyhorenie, nechuť k plávaniu, problémy s alkoholom a myšlienky na samovraždu. 90 sekúnd podfarbených melancholickou, monotónnou hudbou, metaforizujúcou úmorné tréningy je dodnes považovaných za produkčný masterpeace. A to si ešte predstavte voiceover, ktorý mal obraz pôvodne sprevádzať "I am the empty chair. I am the kiss that meant nothing..."
Túto a veľa ďalších zaujímavností zo zákulisia spotu Rule Yourself sa dopočúvate v podcaste Tagline od tvorcov Clio awards. Okrem iných si do neho zavolali aj také mená ako David Drogu a Nicole Phelps. Vrelo odporúčam.
Osem tipov Jakuba Svetlíka
Tento mesiac tu mám opäť hosťa, ktorý nemusí po kvalitné tipy na reklamné contenty chodiť ďaleko.
Veľmi ma baví naša generácia premotivovaných tridsiatnikov, s ktorými si vieme pri každej príležitosti nezištne vymieňať kvantá reklamného know how. Svetlo, ACD z Istropolitana Ogilvy, je jedným z jej najvýraznejších predstaviteľov. Jeho postrehy a tipy si vždy veľmi cením a aj vy by ste si mali. Tu sú.
1. Ľudí stále baví robiť v reklame
Aspoň to tvrdia v Contagious radar 2024. Report, ktorý hovorí o stave reklamy worldwide, podporený rôznymi grafmi a predikciami. Napríklad, ak gamingové kampane vystrelili minulý rok, teraz vystrelia niekoľkonásobne viac. Stiahnuť si ho môžete zadarminko tu
2. Pavlína_Speaks
Odporúčam dať subscribe na newsletter Paulíny Louženskej, ktorý okrem zaujímavých insights z biznis prostredia analyzuje malé a veľké trendy, o ktorých sa hovorí na sociálnych sieťach. Vedeli ste, že po kváskovom chlebe nastupuje na scénu hype okolo masla?
3. Klarna Checkout 2023
Klarna koncom roka vždy vydáva report na základe dát z predajov. Najviac vzrástol predaj Cowboy Hat. A to ešte pred Pharellovou LV kolekciou a novým albumom Beyoncé.
Ak by ste chceli vedieť o bizarných mikrotrendoch viac, odporúčam tiež sledovať Agus Panzoni a Digital fairy na Tik-Toku.
4. Kazety Ftapes
Podcast, ktorý rozoberá témy okolo fashion a hlavne streetwearu. Má však ešte jednu výhodu. Tým, že je to slovenský podcast, poskytuje aj kopec insightov o mladých na Slovensku.
5. Diary of CEO s Caseym
Najväčšia youtuberská ikona pre Millenials, Casey Neistat hovorí o svojej kľukatej ceste k úspechu a o konzistentnosti v tvorbe.
6. It‘s only fucking advertising
Je názov podcastu, ktorý síce nevychádza často, no určite sa oplatí vypočuť aj staré časti. Aaron Starkmann si pozýva rovnako namakaných ľudí z brandže a rozoberajú behind the scenes momenty z kreovania známych kampaní.
7. Lovetheworkmore
Toto je zlatý grál inšpirácie pre každého kreatívca. Kedysi sa museli kejsky z Cannes dohľadávať, teraz sú všetky prehľadne na jednom mieste. Čo ale stojí za dohľadávanie, je pozrieť si, ako boli reklamy publikované v originále ešte pred kejskou. O to viac potom oceníte umenie napísať a vyrobiť case study na svetovom leveli. https://lovetheworkmore.com/
8. Bonus
Niekedy je dobre ísť zo všetkých digitálnych vymožeností späť ku klasickému offline papieru a peru. Rád brainstormujem najprv sám, až potom skupinovo. No ešte radšej si popri vymýšľaní robím mindmaps. Tak isto som pochopil, že hlavu treba občas vyvetrať, a tak som začal ráno behávať.
A ak sa vám môj seriál páči a chceli by ste ešte viac tipov na inšpiratívny reklamný obsah, velice odporúčam sledovať ma na LinkedIne.
Diky a peknú nedeľu.