StoryEditor

Zlatý klinec potvrdil, že naše kreatívne riešenia sú svetové, slovenské

24.10.2024, 11:24
Autor:
lezlez

Jakub Svetlík, Associate Creative Director Istropolitana Ogilvy hodnotí aktuálny ročník súťaže kreativity. Čo ho zaujalo?

Okrúhly 30. ročník našej najväčšej súťaže kreativity bol pre mňa prvým, čo sa týka účasti v hlavnej porote. Veľmi oceňujem zloženie multichannel odborníkov, medzi ktorými boli ľudia, ktorých z brandže rešpektujem z ľudskej aj profesijnej stránky. Stráviť s nimi čas analyzovaním a hodnotením prác bolo pre mňa veľmi inšpiratívne. Tento rok nám, na rozdiel od minulého, nepriniesol toľko výrazných obrovských launchov nových konceptov, no objavilo sa množstvo menších, no nemenej kreatívnych prác.

Čo ma zaujalo

Veľmi sa mi páčila smart otočka takého otrepaného média, akým je citylight, v kampani Na Slovnaft BAjku Raz Dva pre Slovnaft, alebo Najdôležitejší výber od ČSOB. Taktiež masterpiece Skutočná 0,0 na mape, pri ktorom sme všetci v porote len uznanlivo prikyvovali. Objavilo sa aj množstvo výborných CSR kampaní. Telekom opäť bodoval s viacerými prácami, no osobne mnou najviac rezonovala kampaň Správy, ktoré nikto nechce čítať. Zaslúžená Art Prix patrí kampani Lúka živých tradícií od Umeleckého súboru Lúčnica.

Case studies

Chcem tiež vyzdvihnúť úroveň case studies, ktoré idú kvalitatívne raketovo hore a nezaostávajú za tými zahraničnými, čím majú ešte väčší potenciál bodovať aj medzinárodne. Držím im palce, aby to tak bolo, pretože naše kreatívne riešenia sú, ako kedysi hovoril Zlatý Bažant: „Svetové, slovenské.“

Ako fungovala porota, na čom si dala záležať a čo boli jej najväčšie úskalia, hovoria v podcaste Stratégií OK360°jej predsedovia Martin Woska a Juraj Kováč. 

Partnermi 30. ročníka súťaže Zlatý klinec v roku 2024 sú:

Shutterstock - partner kategórie VISUAL

Tatra banka - partner kategórie CRAFT

ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN

Eallin Nomad - partner kategórie FILM

Allfred.io - partner kategórie DIGITAL

TV JOJ - partner kategórie MEDIA

Ticketportal - partner kategórie PROMO & ACTIVATION

Slovnaft - partner kategórie CAMPAIGN

Súťaž Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.

 

01 - Modified: 2024-10-22 12:23:46 - Feat.: 0 - Title: Na Zlatom klinci čoraz častejšie cítiť stret hodnôt 02 - Modified: 2024-10-21 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: Roman Biath o Zlatom klinci: Zažil som niečo, čo už dlho nie 03 - Modified: 2024-10-18 09:40:54 - Feat.: 0 - Title: Povinné kvóty pre každú kategóriu Zlatému klincu neprospeli
01 - Modified: 2024-10-21 07:00:00 - Feat.: - Title: Roman Biath o Zlatom klinci: Zažil som niečo, čo už dlho nie 02 - Modified: 2024-10-19 08:54:10 - Feat.: - Title: Každá prihlásená práca do Zlatého klinca mala byť podrobená dôslednej kritike. Už v agentúre 03 - Modified: 2024-10-18 09:40:02 - Feat.: - Title: Pred Zlatým klincom stojí veľká výzva: Ako sa vysporiadať s originalitou a kopírovaním 04 - Modified: 2024-10-18 09:40:54 - Feat.: - Title: Povinné kvóty pre každú kategóriu Zlatému klincu neprospeli 05 - Modified: 2024-10-18 09:40:29 - Feat.: - Title: Bol to jeden z kreatívne slabších ročníkov Zlatého klinca
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. október 2024 14:30