Vlado Slivka, MullenLowe GGK
StoryEditor

Povinné kvóty pre každú kategóriu Zlatému klincu neprospeli

17.10.2024, 15:46
Autor:
redred

Vlado Slivka, Chief Creative Officer MullenLowe GGK bol členom single channel poroty Zlatého klinca. Chváli práce pre Zlatý Bažant, Lúčnicu či Rádio Expres.

Aj tento rok to nepochybne boli silné celospoločenské témy. Odcudzené slová, vzájomný rešpekt, nenávisť v žurnalistike a viaceré ďalšie sa stali základom pre výrazné kampane a je dobré znamenie, že značky reflektujú na veci, ktoré hýbu spoločnosťou. Škoda len, že neraz šlo o menej známe kampane mimo záberu širokej verejnosti. Ja sám som zažil prekvapenie, keď som študentom piateho ročníka na jednej bratislavskej vysokej škole ukázal výberku top ocenených prác z Klinca, a oni poznali jednu jedinú.

Ja som si aj tento rok našiel práce, ktoré ma doslova očarili. Rád spomeniem aspoň niektoré. Zlatý rádio spot pre Magnu bol smutnokrásne jednoduchý a skvele spracovaný vo zvuku aj v slove. Ak sa volá po humore v reklame, online video vytvorené pre Rádio Expres bolo majstrovským kúskom. No a vizuál pre Zlatého Bažanta bol proste geniálny, taká vec sa podarí raz za x rokov.

Last but not least, Lúčnica ukázala, že aj folklór môže rešpektovať aktuálny dátum, vyzerať svetovo a pritom lokálne zároveň. Zlatý klinec je silná etablovaná značka tvoriaca už 30 rokov brandžové benchmarky. Aby bola i naďalej najprestížnejším domácim ocenením, treba sa o to neustále usilovať. Ako? Napríklad aj analýzou aktuálneho ročníka.

Patrím k tým členom ADC, ktorí preferujú udeliť radšej o jeden Klinec viac ako o jeden menej. No nemyslím si, že bolo šťastným rozhodnutím dať do štatútu „povinné kvóty“ počtu ocenených prác na každú jednu kategóriu. To by som určite prehodnotil a vyhol sa situáciám, do akých sme sa ako porotcovia občas dostávali. Tak či onak, vždy je čo zlepšovať, ale Zlatý klinec je synonymum kreatívnej kvality a ja mu želám, nech je to tak aj naďalej ešte pekne dlho.

01 - Modified: 2024-10-17 13:40:55 - Feat.: 0 - Title: Bol to jeden z kreatívne slabších ročníkov Zlatého klinca 02 - Modified: 2024-10-13 16:37:58 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2024: THIS IS LOCCO obhájilo svoje pozície a opäť je Agentúrou večera 03 - Modified: 2024-10-13 16:36:00 - Feat.: 0 - Title: Nestihli ste Zlatý klinec? Alebo si chcete pripomenúť najdôležitejšie momenty večera? 04 - Modified: 2024-10-13 16:35:18 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2024: Agentúrou večera je THIS IS LOCCO, pozrite si kompletný rebríček 05 - Modified: 2024-09-28 12:11:23 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2024: Najlepšie kampane majú Kofola, Slovak Telekom a Dr. Max 06 - Modified: 2024-09-28 09:11:21 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2024: Najlepšia slovenská reklama. Pozrite si kompletné výsledky 07 - Modified: 2024-10-14 06:43:10 - Feat.: 0 - Title: Malý trh nám dovoľuje robiť odvážne veci
01 - Modified: 2024-10-17 13:40:55 - Feat.: - Title: Bol to jeden z kreatívne slabších ročníkov Zlatého klinca 02 - Modified: 2024-10-14 06:43:10 - Feat.: - Title: Malý trh nám dovoľuje robiť odvážne veci 03 - Modified: 2024-10-11 09:28:31 - Feat.: - Title: Juraj Vaculík: Nestálosť reklamy ma stále fascinuje 04 - Modified: 2024-10-13 16:35:18 - Feat.: - Title: Zlatý klinec 2024: Agentúrou večera je THIS IS LOCCO, pozrite si kompletný rebríček 05 - Modified: 2024-09-30 08:49:35 - Feat.: - Title: Zlatý klinec je za nami. Nezabudnite prihlásiť svoje práce aj do ADC Europe
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. október 2024 15:47