StoryEditor

Hodnotenie reklamy v Stratégiách: Prácou mesiaca je Faster than a train

07.11.2022, 10:57

V októbri sme hodnotili práce z predchádzajúceho mesiaca. Naši porotcovia z radov zadávateľov aj kreatívcov to zhrnuli takto. 

Michal Mrnčo

marketingový manažér Slovak Telekom

image

Michal Mrnčo Slovak Telekom

Byť porotcom z hľadiska klienta a zadávateľa je príjemná súčasť marketingového života. Pri mojom premiérovom mesačnom hodnotení v Stratégiách sme dostali na stôl množstvo prác, ktorým sme venovali naozaj veľkú porciu času a ktoré vyvolali niekoľkokrát zaujímavé a živé diskusie. A osobne si myslím, že to bol veľmi dobre investovaný čas.

Pri samotnom hodnotení jednotlivých prác sa pozerám na to optikou klienta, akoby to boli kampane pre spoločnosť, v ktorej pracujem, ale aj z pohľadu bežného človeka, ktorého daná práca zasiahne. Čo je však pri tom celom veľmi dôležité, je nájsť vhodný balans medzi týmito dvoma svetmi.

A konkrétne v takomto nastavení ma za mesiac september najviac zaujala práca Faster than a Trian od agentúry Manschaft pre klienta OOCR klaster Orava. Práca bola prihlásená vo viacerých kategóriách, v ktorých dominovala. Zároveň je to veľmi dobrá ukážka toho, ako sa zaujímavá a jedinečná idea dá spracovať dobrou exekúciou do skvelého výsledku. Pre mňa klobúk dole a už teraz sa teším, a určite aj klient, na ďalší ročník. Ďalšia práca, ktorú by som nerád nespomenul, je práca Kráčajúci citylight od agentúry oh my DOT pre klienta JTRE. Agentúra prišla s veľmi peknou myšlienkou a prepojila offline s online svetom. Pútavým spôsobom vdýchli klasickému statickému médiu život a ukázali, ako kreatívne, netradične a v neposlednom rade aj užitočne sa dá s takýmto médiom pracovať.

Peter Michalka

kreatívny riaditeľ Elite/Monday Lovers

image

Peter Michalka, Creative Director, Elite Monday Lovers

Ako to už v živote býva, aj tentoraz nás čakali príjemné aj menej príjemné prekvapenia. Tie príjemné však neboli až také prekvapivé, lebo sme tie práce väčšinou poznali z pódií Zlatého klinca. Išlo však o naozaj výnimočné práce ako napríklad Faster than a Train. Z prác, ktoré sme videli prvýkrát a potešili, je napríklad veľmi elegantné využitie umelej inteligencie pri komunikácii Cinematik film festivalu alebo Kráčajúci citylight. A nepríjemnými prekvapeniami vás teraz nebudem zdržiavať.

Celkovo vládlo sklamanie nad tým, ako súčasná reklama nie vždy dokáže citlivo pracovať s témou ekológie, a ako už bolo ikskrát spomenuté, vytráca sa nám humor. Ale ako sa hovorí, musíme sa všetci ešte viac snažiť a s úsmevom na tvári sa všetko podarí. Na záver by som veľmi rád upozornil, aby prihlasovatelia nezabúdali na kategóriu CRAFT, lebo tento mesiac tak boli len dve práce v podkategórii dizajn a myslím, že máme na viac.

01 - Modified: 2022-11-07 14:08:37 - Feat.: 0 - Title: Hodnotenie reklamy za september 2022: Videli sme silné kampane aj online
menuLevel = 2, menuRoute = news/hodnotenia, menuAlias = hodnotenia, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. november 2022 22:37