StoryEditor

Porota Stratégií rozhodla. Toto je "Best of the best" slovenskej reklamy za rok 2024

17.01.2025, 09:21
  • Prinášame pravidelný rebríček top reklamy, ktorá sa zrodila na Slovensku v roku 2024. Tentoraz z pohľadu magazínu Stratégie a porôt, ktoré pravidelne každý mesiac hodnotili prihlásené práce.
  • Boli ich stovky, tie najlepšie postúpili do finále a toto je rezultát. Aj s pohľadmi našich ctených porotcov.
  • Ďakujeme vám, že mesiac čo mesiac chodíte do našej redakcie a spolu sa rozprávame o marketingu, reklame, budovaní značiek, konkrétnych spotoch aj vizuáloch. 
  • Mesačnými hodnotieniami prešli stovky prác, 87 z nich sa dostalo až do finále. Podmienkou bolo v priemere 5 bodov od obidvoch porôt - kreatívcov aj zadávateľov. 
  • Vo finále sme rozdali: 11x zlato, 10x striebro, 11x bronz. 

Z výsledkov môžeme urobiť dva rebríčky. Prvý je podľa sily ocenení. To znamená, že vyššia berie. Druhý rebríček sme zostavili pre účely bodovania do Agentúry roka 2024. 

1. MUW Saatchi & Saatchi

  • 4x zlato
  • 3x bronz

2. Wiktor Leo Burnett

  • 3x zlato

3. Istropolitana Ogilvy

  • 2x zlato
  • 2x striebro
  • 1x bronz

Rebríček podľa bodovania do Agentúry roka:

  Agentúra  zlato striebro bronz Body do Agentúry roka 2024
1. MUW Saatchi & Saatchi  4   3 150
2. Istropolitana Ogilvy  2 2 1 110
3. THIS IS LOCCO  1 3 1 100
4. Wiktor Leo Burnett  3     90
5. Mannschaft  1 2   70
6. -7. Zaraguza    1 1 30
  Made by Vaculik    1 1 30
8.-9. Triad      2 20
  MullenLowe GGK   1   20
10.-11. oh my DOT      1 10
  Free Andy      1 10

Za zlato dávame do Agentúry roka 30 bodov, za striebro 20 a bronz má hodnotu 10 bodov. 

 

image

Tomáš Jarinčík
MDS

Tomáš Jarinčík

Client Service Team Leader

Media and Digital Services

Keď som šiel prvýkrát na hodnotenie Stratégií, hovoril som si, že do toho dám iný pohľad človeka z mediálnej agentúry. Na kreatívu som sa pozeral ako na subjektívnu disciplínu, do ktorej má hádam každý čo povedať (aj ten z mediálky). Jasné, že to tak nie je a niektoré prihlásené práce nám jasne ukazujú, že na Slovensku máme svetových kreatívcov aj odvážnych zadávateľov. Záver roka ovládli Bubliny od Telekomu. Je to bezpochyby práca roka a ešte o nej budeme počuť, ale za zmienku stoja aj iné.

Pre mňa je top komunikácia Slovenskej sporiteľne, a nemyslím tým len Everesty. Skvelo fungujúca kampaň s influencermi pre Dr.Maxa – Nezomri od This is Locco, si tiež zaslúži uznanie. Palec hore patrí aj zvládnutiu ťažkých tém ako Deti, ktoré vychovala nemocnica od This is Locco pre neziskovku Deťom s rakovinou, ktorá sa, žiaľ, neprebojovala zo shortlistov. Alebo ocenená práca Mannschaftu pre OZ Vagus. Medzi ďalšie výrazné práce patria Menštruačné šaty z Tesca či Slovník odcudzených slov a mohol by som pokračovať. Našťastie nechýbal ani humor. Veľmi ma bavila reklama pre Rádio Expres – Loď, alebo jednoduchá reakcia na aktuálnu politiku – Podržfľaška pre Šariš. Chýba mi tam už len lepší outdoor.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-01-14 11:52:22 - Feat.: - Title: Máme shortlisty na EFFIE AWARDS Slovakia: Do finále ide 28 kampaní 02 - Modified: 2024-12-30 08:40:23 - Feat.: - Title: Nový rebríček výkonnosti reklamných agentúr: Na čele žiadna zmena, výrazne poskočila MullenLowe GGK 03 - Modified: 2024-12-17 15:57:43 - Feat.: - Title: Epica Awards 2024: Slovenské agentúry berú 4 bronzy 04 - Modified: 2024-12-13 08:26:37 - Feat.: - Title: Veľký úspech Respect APP a Úsmev ako dar. Z Effie Europe si odnášajú bronz 05 - Modified: 2024-12-09 12:03:25 - Feat.: - Title: Ďalšie dobré správy zo súťaže Eurobest
menuLevel = 2, menuRoute = news/hodnotenia, menuAlias = hodnotenia, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. január 2025 09:28