Kompletné výsledky aj s ďalšími komentármi poroty nájdete v nasledujúcom článku:
Štefan Hellvis Klučka
Art Director, Ideamaker
MullenLowe GGK
Nebolo veľkým prekvapením, že vo februárovom hodnotení sme po novoročných sviatkoch videli málo prác, prekvapivá bola ich kvalita. Už sa to tu opakovalo viackrát, ale ozaj by mohli agentúry lepšie zvážiť, čo sem pošlú. Boli prípady, keď najdiskutovanejším parametrom práce bola odvaha prihlásiť ju.
Ale poďme k tomu lepšiemu, čo sme videli. Top prácou sa stal „Zákaz vjazdu do západnej Európy“ pre Hyundai. Naozaj skvelá idea a práca by asi dostala ešte o bod navyše v prípade inej exekúcie. Naopak, oku lahodiacu exekúciu mala práca „Skutočné na zdravie“ pre Heineken. V kontexte so suchým januárom fakt výborné. Vo viacero kategóriách dominoval „Hateboard“ pre Tipos, sám som zvedavý, či aj s dostatočným počtom bodov na postup do koncoročného hodnotenia.
Spomeniem ešte online videá „Study agriculture“ pre Poľnohospodársku univerzitu v Nitre. Exekučne dobre zvládnutá práca. Rozoberme si však ideu na kostru – takto bude vyzerať svet v budúcnosti, ak teraz niečo nespravíme. Nepripomína vám to niečo? A nesúhlasím s názorom, že môžeme prihliadať na to, kto je klient. Nemyslím si, že to je dôvod udeliť bodík navyše. Všeobecne, originálna idea je niečo, čo v tomto kole hodnotenia najviac chýbalo. Škoda.
Zlatica Hartmannová
manažérka marketingovej komunikácie
KOOPERATIVA poisťovňa
Vo februárom kole sme mali možnosť hodnotiť spolu 24 prác v jednotlivých kategóriách. Napriek nižšiemu počtu prihlásených prác niektoré zaujali a získali pozitívne hodnotenie. Top práca mesiaca, ktorá získala najviac bodov, bola tentoraz z dielne THIS IS LOCCO v kategórii vizuál – „Zákaz vjazdu do Západnej Európy“ pre klienta Hyundai, kde sa netradičné vizuálne predvedenie prepojilo so silným odkazom.
Dobre si viedla aj kampaň „Hateboard“ od MullenLowe GGK pre klienta Tipos, postavená na spolupráci s influencerom Rišom Turym. Mňa osobne aj ďalších členov poroty príjemne prekvapila práca od Jandl: „Study agriculture before it‘s too late“, ktorou SPU v Nitre oslovuje zahraničných študentov.
Kampaň má dobrý insight, zaujímavé stvárnenie videa a je pekne prepojená aj na ostatné kampaňové formáty. Chcem spomenúť aj prácu pre Heineken z dielne THIS IS LOCCO „Skutočné na zdravie“: minimalistické predvedenie podporuje posolstvo, ktoré si v prípade práve tejto značky vážim o niečo viac. Niektoré práce, naopak, porotu až tak nepotešili, ich bodové hodnotenie to nakoniec dostatočne odrazilo. Otázka znie, či boli relevantné na prihlásenie do hodnotenia.