Peter Barecz viedol slovenskú divíziu Forbesu od jej založenia na slovenskom trhu.
„Posun do tejto pozície je pre mňa prirodzeným vyústením dlhoročnej snahy o napredovanie značky a podporu ako jej hospodárskeho výsledku, tak aj udržateľného rozvoja,“ hovorí nová CEO Martina Milichovská a dodáva, že sa teší na spoluprácu s tímom slovenského Forbesu.
„Máme kvalitný tím, na ktorom dokážeme stavať pri plánovaní a prekonávaní ďalších výziev, ktoré nás čakajú, či už ide o spoplatnenie digitálneho obsahu, ku ktorému smerujeme, alebo o zvyšovanie počtu predplatiteľov a neustále rozširovanie nášho portfólia aktivít a produktov,“ avizuje Milichovská.
Prioritou je kvalitný obsah
Jednou z hlavných priorít novej CEO je spájať rôzne divízie v rámci vydavateľstva tak, aby Forbes pre čitateľov vyskladal unikátny zážitok.
„Naďalej chceme ponúkať ten najkvalitnejší obsah v magazíne Forbes Slovensko a na webe Forbes.sk, a zároveň čitateľom prostredníctvom našich eventov poskytovať zázemie komunity podnikavých ľudí, ktorí ich budú inšpirovať. Chceme podporovať ambície a chuť ľudí prispievať svojimi nápadmi a energiou k zlepšovaniu tejto krajiny a podobne to budeme robiť aj my prostredníctvom nášho obsahu,“ dopĺňa Milichovská.
Dlhodobú udržateľnosť, rast naprieč všetkými časťami vydavateľstva, nové akvizície a ich synergie so značkou Forbes uvádzajú ako jednu z priorít aj majitelia vydavateľstva Barecz & Conrad Media, Peter Barecz a Erik Conrad.
„Po 13 rokoch budovania značky na Slovensku je pre nás kľúčovou prioritou zachovanie tlačeného Forbes ako výkladnej skrine značky. Zároveň však potrebujeme zasahovať našu cieľovku relevantným a niche obsahom cez digitálne kanály. Spolu s našimi ďalšími obsahovými platformami je tak pre nás dôležité čitateľom ponúknuť na mieru šitý komplexný zážitok so značkou Forbes v podobe obsahových a tematických balíkov,“ povedal Barecz.
„Za posledné roky sa nám tiež ako vydavateľstvu podarilo etablovať v regióne strednej Európy a radi by sme ako majitelia dali v najbližšom čase energiu do možných akvizícii a partnerstiev aj mimo mediálneho sveta, ktoré by talentovaným firmám s dobrým produktom a know-how pomohli prekročiť hranice a rásť v regióne.“
Vydavateľská skupina Barecz & Conrad Media koncom minulého roku v Maďarsku nadobudla menšinový podiel vo firme Participatio, ktorá organizuje najväčšie B2B podujatie v krajine s účasťou vyše 6-tisíc ľudí Business Fest, a v IT developerovi Splendex.
Forbes na slovenskom trhu vydáva magazín Forbes Slovensko, prevádzkuje web Forbes.sk, organizuje podujatia, ako napríklad Top rodinné firmy alebo Top ženy či Forbes 30 pod 30, vydáva knihy prostredníctvom vlastnej knižnej divízie, a to všetko činí s podporou obchodného oddelenia, vrátane oddelenia natívnej reklamy BrandLab.
Ďalšie zmeny vo vedení
Martina Milichovská pôsobí vo Forbese Slovensko od roku 2018, pričom od roku 2021 zastávala funkciu obchodnej riaditeľky. Na tejto pozícii ju strieda sales manager Peter Hudáč.
Forbes už začiatkom apríla tohto roka oznámil posilnenie webu Forbes.sk o novú šéfredaktorku Luciu Okšovú, ktorá tak doplnila vo vedení redakcie dlhoročného šéfredaktora magazínu Juraja Porubského.
Pod taktovou novej CEO sa od júla sformoval aj úderný digitálny tím v podobe Ivony Ševčíkovej, ktorá pôsobí ako Head of Digital Transformation & Subscription a Adriány Heglasovej, ktorá zastáva funkciu Product manager Forbes.sk & Project manager Forbes.sk/cz/hu.
Forbes sa tak pripravuje klásť čoraz väčší dôraz na digitál a prispôsobiť zážitok z čítania pre čitateľov, ktorí obsah už nielen čítajú v tlačenom médiu, ale ho konzumujú aj na webe a sociálnych sieťach a ďalej okolo neho vytvárajú súdržné komunity.