Černošská modelka z reklamy na tekuté mydlo Dove, ktorú spoločnosť stiahla kvôli obvineniu z rasizmu, vystúpila na obranu krátkeho šotu. Podľa modelky Loly Ogunyemiovej reklama nebola rasistická, ale naopak oslavovala etnickú rôznorodosť. Značka Dove sa v pondelok za reklamu ospravedlnila.
V asi trojsekundovom spote si černošská modelka vyzliekla tričko a objavila sa miesto nej beloška v tričku. Tá si svoje tričko rovnako vyzliekla a ukázala sa žena ázijského typu.
Reklama, vysielaná na facebooku v USA, vyvolala vlnu kritiku užívateľov sociálnych sietí. Podľa mnohých pôsobila tak, že černoška sa po použití mydla zmení na belošku.
Na sociálnych sieťach sa objavili dokonca výzvy na bojkot značky, ktorú vlastní holandský gigant Unilever.
"Nemyslím si, že bola rasistická," povedala dnes o reklame stanici BBC Ogunyemiová. Podľa nej sa internetom začala bleskovo šíriť len časť klipu, ktorá ukazovala len ju a jej belošskú kolegyňu. Výsledný dojem tak bol po vynechaní ázijskej modelky podľa nej skreslený.
Značka Dove sa podľa Ogunyemiovej nemusela ospravedlňovať, stačilo, aby lepšie vysvetlila koncept celého reklamného šotu. Pripustila ale, že si mohla spoločnosť od počiatku uvedomiť, aké riziko jej nápad skrýva, a to i vzhľadom na to, že už v minulosti niekoľkokrát čelila obvineniam z rasizmu vo svojich reklamách.