Chorvátska módna firma Titos si založila značku na prepracovaných sloganoch a symboloch z čias juhoslovanského vodcu Josipa Broza Tita. Svojimi produktmi si získava zákazníkov po celom svete.
Firma tlačí na svoje tričká a mikiny slogany o jednote pracujúceho ľudu. Hlavným motívom je päťcípa komunistická hviezda, ktorej však chýba jeden cíp. Podľa ich zakladateľov má hviezda s chýbajúcim cípom zároveň symbolizovať, ako ľuďom na Balkáne chýba niečo, čím by dosiahli vytúžený úspech.
"Aby sme presadili naše produkty na globálnom trhu, začali sme s Titom, ako jednou z najznámejších balkánskych osobností. Značka sa však priamo nestotožňuje s jeho osobou alebo prácou," uviedol jeden zo zakladateľov firmy Dražen Ljubic.
Spoločnosť sa podľa Ljubica zameriava hlavne na "novú pracujúcu triedu", teda ľudí, ktorí "sa rozhodli vziať veci do svojich rúk a nespoliehať sa na to, že im vláda zaistí prácu".
V bývalých juhoslovanských republikách je na počesť vodcu Tita ešte stále pomenovaných množstvo ulíc, parkov alebo námestí, ich počet sa však v poslednej dobe zmenšuje. Chorvátska metropola Záhreb napríklad nechala premenovať aj Titovo námestie v centre mesta.
Komunistický vodca Tito sa k moci dostal po druhej svetovej vojne a v bývalej Juhoslávii vládol až do svojej smrti v roku 1980. Krajina sa potom začala rozpadať, čo v 90. rokoch vyvrcholilo krvavými vojnami. V bojoch v Slovinsku, Chorvátsku, Bosne a Hercegovine a Kosove zahynulo vyše sto tisíc ľudí, milióny ďalších museli opustiť svoje domovy.