Terminátor ako liek na nerozhodnosť ľudí, ktorí nakupujú v supermarkete? Navyše na pojazdnom miniatúrnom tanku?
Vtipné, ale celkom určite uletené. Napriek tomu sa banková skupina Lloyds príliš nesmeje. Spot, s ktorým nemá vôbec nič spoločné, totiž nesmierne zvyšuje jej náklady na vyplácanie poistiek.
Staršia žena drží v jednej ruke malé jablko, v druhej veľké. Inak oba kúsky ovocia vyzerajú rovnako. Z jej tváre srší zúfalstvo. Rozhodnúť sa nemôže ani muž, stojaci obďaleč. Bezradne zíza na toaletné papiere a nedokáže si vybrať.
Ale našťastie je tu Terminátor. Teda jeho hlava. A navyše na malom pojazdnom pásovom obrnenom vozidle. Človek by si myslel, že sa ocitol v japonskej reklame, lenže túto má pod taktovkou britský finančný regulátor FCA.
"Smraďoch, rozhodni sa! Rob!" Kričí hlava Schwarzeneggera na vyjaveného muža stredných rokov, ktorý v ruke drží parfum. O čo ide? Divák sa to dozvedá o chvíľu. V rade pri pokladni filmový hrdina oslovuje postaršiu dámu: "Rozhýbala ste sa aspoň s výberom PPI?" Skratkou sa myslí poistenie neschopnosti splácať.
Hlásateľka správ potom prehovorí zo štúdia k divákom a kladie im na srdce, aby čo najskôr uplatnili svoje nároky v rámci poistek. Od augusta 2019 sa totiž menia podmienky pre uplatňovanie námietok. Banka Lloyds sa zbavuje realitnej divízie, chce za ňu jednu libru.
Uletená reklama mala obrovský úspech a účinne zasiahla verejnú mienku. Nárast kompenzácií v rámci poistiek bankovej skupiny Lloyds v dôsledku spotu narástol o 1,7 miliardy libier, teda o 1,9 miliardy eur, uviedol denník Bloomberg.
Za týždeň sa zišlo v britskej banke jedenásť tisíc námietok, zhruba o dve tisícky viac ako inokedy. Finančný riaditeľ skupiny sa obáva, že kvôli tomu bude banka nútená navýšiť rezervy, ktoré sú určené na výplatu kompenzácií.
A to je možno len začiatok. Regulátor FCA sa chystá do televízií vyraziť s ďalšími tromi reklamnými kampaňami.