Dopravné zápchy v Ázii sa stále zhoršujú. Uber sa touto skutočnosťou rozhodol zaoberať a vytvoril kampaň, ktorej cieľom je „odomknúť mesto“. Spoločnosť vytvorila stránku unlockingcities.com, na ktorej informuje ľudí o vážnosti situácie a vyzýva ich, aby spoločne pomohli pri znovuobnovení dopravy v najväčších ázijských mestách.
Hlavnou myšlienkou je znížiť preťaženie ciest a uvoľniť mestský priestor, ktorý sa používa hlavne na parkovanie. Vyžaduje to ale spoluprácu ľudí a takzvaný ridesharing, ktorý by podľa spoločnosti Uber výrazne pomohol oživeniu mesta.
Spot s názvom ´Boxes´ od švédskej agentúry Forsman & Bodenfors ilustruje situáciu v mestách metaforicky. Poukazuje na to, ako by vyzerala doprava, keby neboli vodiči zavretý v autách a mohli ním akokoľvek manipulovať. Vo videu mesto nie je preplnené automobilmi, ale krabicami.
Výskum zistil viacero zaujímavých faktov, ktoré potvrdzujú prichádzajúce zlyhanie dopravy. Tvrdí, že mestá sú domovom áut, nie ľudí. Viac ako 60 percent aut jazdí s jednou osobou v najrušnejších hodinách dňa. Vodiči v deviatich najväčších mestách strávia každodenne v zápche 52 minút a ďalších 26 hľadaním parkovacieho miesta.