Bizarná diskusia sa strhla okolo videa, ktoré propaguje tohtoročnú špeciálnu edíciu sviatočných pohárov spoločnosti Starbucks. Video vyobrazuje okrem iného dve ženy, ktoré spolu popíjajú horúci nápoj. Vôbec nie je jasné, aký je medzi nimi vzťah. Video končí claimom: "V tejto sezóne je šálka len začiatok."
Na samotnej šálke sú vyobrazené dve držiace sa ruky - rovnako nie je jasné, či ide iba o ženské ruky. Niektoré médiá dokonca špekulujú o tom, že ruky patria iba mužom.
Tento "detail" rozprúdil diskusie v médiách a na sociálnych sieťach obzvlášť potom, čo britská LGBT Awards reklamu ocenila prostredníctvom Twitteru: "Milujeme novú sviatočnú reklamu Starbucks s lesbickou dvojicou."
Starbucks odmietol komentovať, či ruky na pohári patria ľuďom rovnakého pohlavia. Napriek tomu spoločnosť vydala vyhlásenie, v ktorom hovorí: "Každý rok sa počas sviatkov snažíme prinášať našim zákazníkom skúsenosti, ktoré inšpirujú ducha sezóny, a budeme aj naďalej v našich obchodoch vítať zákazníkov zo všetkých zázemí a náboženstiev z okolitého sveta."
Spoločnosť na trh uvádza špeciálne sviatočné edície šálok už dvadsať rokov.