Každý mesiac sa pod vedením magazínu Stratégie stretávajú odborníci z kreatívnych agentúr spolu so zadávateľmi, aby ohodnotili najlepšie reklamné práce mesiaca. Raz ročne porota vyberie tie najlepšie reklamy roka vo všetkých hodnotených kategóriách. Pozrite sa, ktoré reklamy odborníci vyhodnotili ako najlepšie pre rok 2017.
Predstavujeme vám práce, ktoré si odniesli v celoročnom hodnotení ZLATO.
Výherná práca v kategórii TV spoty je maľovaná reklama pre Rajo- Príroda je na dosah. Zadaním pre TRIAD Advertising bolo odprezentovať prírodné zloženie jogurtov a jogurtových nápojov. Celý koncept bol postavený na bodypaintingu- maľbe na telo. Pomaľované ruky so zvieracími motívmi pekne zapadli do prostredia prírody a zaujali hravosťou farieb.
Táto práca sa umiestnila aj na striebornej priečke v kategórii Out of home.
Zlatým projektom v kategórii Rádio sú Nočné Rádiobudíčky od Kooperativy. MUW SAATCHI & SAATCHI odprezentovala rádio spot na havarijné a životné poistenie netradičným spôsob, ktorý oslovil široké publikum. Vodičov príjemne rozosmial, alebo vystrašil.
V kategórii Print nadchla práca pre Prvú stavebnú sporiteľňu- Vlastný priestor. Agentúra Respect APP jednoduchým spôsobom odpromovala trom rôznym cieľovkám tri rôzne produkty. Úvery, sporenie na bývanie a sporenie pre deti, pričom ukázali, aký je vlastný priestor pre každého dôležitý.
O kampani EKOTOPFILM ste už určite počuli. V Hodnoteniach Stratégií za rok 2017 dostali ocenenie v kategórii Out of home. 3D makety maskotou kampane umiestnila agentúra Effectivity POWERED BY PUBLICS na prázdne miesta bratislavskej ZOO. Návštevníci prišli, aby sa potešili krásou zvierat, no tvorcovia kampane im ju pri niektorých exponátoch ukradli. Príšerky medzi krásnymi zvieratami im odovzdali posolstvo festivalu lepšie ako tradičná kampaň.
17. novembru udelili hodnotiaci vo finálovom kole víťazstvo až v troch kategóriách. Online kampaň, New media aj Mobile & Apps. Cieľom 17. novembra bolo pripomenúť ľuďom udalosti 17. novembra ´89, preto TRIAD Advertising s O2 symbolicky obnovili železnú oponu. Ak ste chceli navštíviť zahraničnú stránku, narazili ste na hranicu. Ak ste prekročili skutočnú hranicu, dostali ste SMS. Využili unikátne médiá, ktoré má k dispozícii iba operátor. Presmerovali zahraničný traffic zákazníkov O2 na TRIAD landingpage, aby ľuďom pripomenuli, že sloboda nie je samozrejmosť.
Zlatá práca Online videa je emotívne video, v ktorom deti z charitatívnej organizácie Dobrý anjel ďakujú anjelom- ich prispievateľom za 10 ročnú spoluprácu. Za tvorbou projektu stojí agentúra MADE BY VACULIK. Video s názvom Dobrý anjel ďakuje sa oplatí pozrieť.
Prvá priečka kategórie PR patrí Istropolitane Ogilvy za prácu Moje dieťa. Zadaním od klienta MAGNA bolo vystaviť fotografie sýrskych detičiek. Cieľom bolo poukázať na deti, ktoré žijú vo vojnovom prostredí a zároveň vyvolať celospoločenskú diskusiu o utrapách vojny. Agentúra kreatívne využila Facebook nástenky známych osobností a netradične tieto fotografie odkomunikovala.
Práca sa umiestnila aj na bronzovom mieste v kategórii Social.
Kategória Social patrí agentúre Wiktor Leo Burnett a mobilnému operátorovi Orange. Spolu vytvorili Vianočnú reklamu podľa FunFonistov, ktorí dostali možnosť podieľať sa na jej tvorbe. Mohli vymyslieť scenár, príbeh a dokonca sa mohli aj zúčastniť. Highlightom kampane bolo live vystúpenie hlavnej postavy Funfonistov- Pištu.