Island si v reklamnej kampani na podporu turizmu v krajine uťahuje z konceptu metaverza od Facebooku. Kampaň sa však namiesto virtuálneho priestoru, v ktorom by sme mohli robiť takmer všetky činnosti ako v realite, zameriava na všetky neuveriteľné veci, ktoré sa dajú zažiť naživo na Islande.
Mark Zuckerberg oznámil koncom októbra zmenu názvu spoločnosti Facebook na Meta. Predstavil pritom aj metaverzum, 3D virtuálny online vesmír, v ktorom sa ľudia dokážu prostredníctvom avatarov správať ako v reálnom svete. Video, v ktorom Zuckerberg zmeny predstavoval, sa kvôli svojej nereálnosti stalo na internete terčom posmeškov. Paroduje ho aj islandská kampaň na podporu cestovného ruchu v krajine.
Predstavenie Icelandversa
Island je známy svojimi virálnymi kampaňami a takou sa stala aj tá posledná, ktorá je vtipnou paródiou na metaverzum. V dva a pol minútovom videu predstavuje „Icelandverse“ fiktívna postava Zacka Mossbergssona. Namiesto všetkých zábavných činností, ktoré sa dajú robiť vo virtuálnej realite, ukazuje skvelé veci, ktoré sa dajú vidieť a zažiť reálne na Islande.
„Vitajte v tomto prirodzenom prostredí. Dnes chcem hovoriť o revolučnom prístupe, ako prepojiť náš svet bez toho, aby sme boli divní. Niektorí hovorili, že to nie je možné. Niektorí, že je to nedosiahnuteľné. My hovoríme, že už je to tu. Vážne, pozrite sa, je to priamo tu. A ako budeme volať skutočnú realitu? Icelandverse,“ hovorí vo videu Zack.
V ďalších záberoch si uťahuje aj z hrubej vrstvy opaľovacieho krému na tvári Marka Zuckerberga počas letnej dovolenky, ktorá sa stala vlani v lete zdrojom internetových vtipov.