StoryEditor

Roman Rajtár: „Čipová kríza“ preverí silu značky a lojalitu zákazníkov

02.12.2021, 03:17
Šéf marketingu Škoda Auto Slovensko aj o výzvach auto-moto na budúci rok.

„Najväčšou výzvou bude určite vyrovnať sa s „čipovou krízou“, ktorá zapríčinila nedostatok áut a predĺžené čakacie lehoty. Určite preverí schopnosť nášho krízového manažmentu a komunikácie a nakoniec aj silu značky a lojalitu našich zákazníkov,“ hovorí v rozhovore pre Stratégie Roman Rajtár, šéf marketingu ŠKODA AUTO Slovensko. Témou však bola aj ďalšia výrazná téma – elektromobilita.

Elektromobilita je jednou zo silných tém, ktorá dnes rezonuje vo vašom segmente. Kde dnes vidíte potenciál predaja elektromobilov?
Trh s elektromobilmi je na Slovensku stále na začiatku, avšak medziročne raketovo rastie. Odhadujeme, že na budúci rok bude tvoriť tento segment približne 3 percentá celkového trhu. Samozrejme, na výsledné predaje budú vplývať viaceré faktory, tým najväčším môžu byť prípadné štátne dotácie. Môžu spôsobiť efekt kečupovej fľaše – najskôr nič, a potom exploduje.

Znamená to, že dotácie sú presne tým faktorom, keď sa dosiahne kritická masa v prípade elektromobilov?
Určite sú jedným z hlavných faktorov, keďže vstupná investícia do elektromobilu je vyššia ako pri štandardných vozidlách. Napríklad v severských krajinách Európy viedli dotácie, daňové úľavy či iné benefity k absolútnemu boomu elektromobilov, ktoré v predajoch predbehli vozidlá s tradičným pohonom.

Ktoré ďalšie považujete za dôležité?
Ďalším výrazným faktorom je určite zmena celkového vnímania elektromobility. V našej spoločnosti je stále množstvo predsudkov a bariér, ktoré musíme postupne búrať. Preto sa v komunikácii zameriavame na edukáciu a vyvracanie mýtov, ktoré sa napríklad týkajú dojazdu či životnosti batérií, a snažíme sa vysvetliť na­príklad úspory, ktoré je možné s elektromobilom dosiahnuť. Keďže toto je podľa nášho prieskumu podstatne väčší driver ako ekológia či lokálne bezemisná prevádzka. Dôležitým faktorom je nepochybne rozširovanie siete nabíjacích staníc. Viaceré uvedomelé firmy nakupujú elektrické a elektrifikované autá v rámci svojej green policy, čo taktiež pomáha rozvoju elektromobility na Slovensku.

Spomenuli ste rozširovanie siete nabíjacích staníc. Ako rýchlo by sa ich ponuka mala rozrastať?
Samozrejme, čím väčší bude dopyt po elektroautách, tým zaujímavejšie bude aj pre providerov rozširovať sieť nabíjacích staníc. Tu však tiež môžem vyvrátiť obavy, že sieť na Slovensku nie je dostatočná. V porovnaní s okolitými európskymi krajinami je počet nabíjacích staníc nadpriemerný, a to v kontexte dobrého a relatívne ekologického energetického mixu. Napriek tomu, že dnes už existujú nabíjacie stanice na čerpacích staniciach, pri diaľniciach či v obchodných centrách, aby ste s elektroautom ušetrili na spotrebe, je ideálne ho nabíjať primárne v domácej sieti a približne do 30 percent na verejných nabíjačkách. Vtedy je elektroauto skutočne úsporné....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. október 2024 12:56