StoryEditor

Skutočná hodnota pre agentúru je kreatívny stratég, tvrdí Martin Woska, kreatívny riaditeľ roku 2017

27.12.2017, 13:45
Pozrite si, ktorí kreatívni riaditelia sa umiestnili na ďalších priečkach.

Magazín Stratégie spolu s ocenením Agentúra roka odovzdáva aj ocenenia jednotlivým profesiám v reklamnej brandži. Najlepším kreatívnym riaditeľom roka 2017 sa stal Martin Woska z agentúry Triad. Predstavujeme ho v krátkom rozhovore.

Prečo robíte to, čo robíte?
Lebo je to najlepší džob na svete. Robím veci, čo ma bavia, mám dosah na to, čo pôjde von a ako to bude fungovať od stratégie až po exekúciu, a robím to s mojimi najlepšími kamarátmi na najkrajšom mieste v Bratislave. Čo viac môžem chcieť?

Čo je viac – stratég alebo kreatívec?
Ha! To je fakt ťažká otázka a hlavne pre mňa. Je to pre mňa veľmi ťažké oddeliť a často ani presne neviem, kde sa končí práca stratéga a začína práca kreatívca. Skutočná hodnota pre agentúru je podľa mňa naozaj kreatívny stratég a kreatívci, ktorí vedia rozmýšľať v strategickej rovine. Veď výsledok je predsa kampaň, kde sa tieto veci prirodzene spájajú, a zďaleka nielen tieto. Je to aj výsledok práce accountov, socialistov, programátorov a produkcií. Niekedy stojí dokonca väčšina práce iba na nich. Dá sa to niekedy pomenovať pri konkrétnych kampaniach, kde je jasné, kto mal väčší prínos. Neviem to však generalizovať.

Čo si na vašej práci najviac ceníte?
Možno to znie ako klišé, ale naozaj sú to všetci tí skvelí ľudia, s ktorými robím. Pokojne by som si vedel predstaviť, že spolu založíme napríklad továreň na konzervy, alebo budeme prevádzkovať hotel alebo čokoľvek iné a presne viem, že to bude fungovať. A to je podľa mňa najlepšie nastavenie, čo si viem predstaviť.

Aké skills by mal mať super creative director?
V prvom rade musí vedieť posúvať ľudí dopredu, reálne im pomáhať, inšpirovať ich a nebáť sa zašpiniť si ruky. Samozrejme, že všetky tie povinné jazdy, čo sa týka nadšenia, prehľadu soft skills, empatie a manažérskych zručností mať musí, ale na tých najlepších kreatívnych riaditeľoch si cením najviac, že nikdy neprestali tú prácu reálne robiť. Že nie sú tí nedotknuteľní riaditelia, čo iba hovoria, že toto je dobrý a toto zlý nápad, ale s radosťou sadnú na zadok a pomôžu niečo skutočné urobiť.

Čo je na vašej práci najťažšie a čo najlepšie?
Najlepšie som už asi pospomínal všetko. Najťažšie je asi niesť tú zodpovednosť, ktorá sa násobí ešte aj tým, že riešim aj stratégiu. Mám konečnú zodpovednosť za každú kampaň, za výsledky, za vyhraté aj prehraté tendre, ľudí, ocenenia, deadlines. To vie byť niekedy ťažké, keď si to tak pomenujete, ale, našťastie, mám opäť super kolegov, ktorí to nesú so mnou, a nemám nikdy pocit, že som na to sám. Zároveň mám, našťastie, dobrú vlastnosť si až tak nepripúšťať stres a páči sa mi pankáčina, ktorá funguje.

Čo robíte, keď nestíhate? Akú „výhovorku“ najčastejšie používate pred klientom – šéfmi?
Klasických šéfov, našťastie, nemám. Mám tolerantných partnerov, takže tam je to v pohode. Klientov skvele riešia naši vyskilovaní accounti. Takže z tohto pohľadu sú mojimi najväčšími šéfmi kolegovia, ktorí odo mňa stále niečo potrebujú. A na nich sa mi podarilo celkom dobre nacvičiť ten zlatý pohľad z kocúra v čižmách so zdvihnutým obočím a veľkými očami, ktorému proste nechcete ublížiť. Inak som v podstate bezbranný :).

Kto je Martin Woska?
Martin Woska je spoluzakladateľom a zároveň spolumajiteľom agentúry Triad, kde dnes pôsobí v pozícii Chief Creative & Strategy Director. Podpísal sa pod niekoľko výrazných kampaní, v poslednom období to bola napríklad jedna z najoceňovanejších reklám pre O2 - 17. november, s ktorou agentúra získala tohto roku aj dva shortlisty na medzinárodnom festivale v Cannes.

Tu je rebríček Top Creative Directorov roka 2017:

archív Stratégie

​Stratégie postupne predstavia aj top osobnosti v ďalších kategóriách: Strategy Director, Account Director, Copywriter a Art Director. 

01 - Modified: 2023-10-09 14:43:57 - Feat.: - Title: Ako budovať značku, ktorú budú zákazníci milovať? 02 - Modified: 2022-07-26 11:14:34 - Feat.: - Title: KRAS pozýva reklamné agentúry, aby sa zapojili do TAAS 03 - Modified: 2021-12-10 19:29:58 - Feat.: - Title: Tri slovenské agentúry zabodovali na medzinárodnej súťaži Epica Awards 04 - Modified: 2021-11-25 11:41:43 - Feat.: - Title: Ocenenie na Epica Awards môžu tento rok získať štyri slovenské agentúry 05 - Modified: 2020-04-12 09:04:19 - Feat.: - Title: Slovenské agentúry sú finalistami na súťaži v New Yorku
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. október 2024 08:00