Proti extrémizmu s humorom. Tak pristúpili k tohtoročnej kampani na 2 % z daní v neziskovej organizácii Divé maky, ktorá sa 12 rokov venuje vzdelávaniu a podpore talentovaných rómskych detí a mládeže.
Nová kampaň neziskovky so sloganom „Nič nerozplače nácka tak, ako úspešný Róm“, z dielne Wiktor Leo Burnett, sa vtipnou formou snaží poukázať na to, že len ak bude v spoločnosti viac úspešných a vzdelaných Rómov, agresívna komunita extrémistov nemá šancu na šírenie neznášanlivosti a predsudkov. Kampaň štartuje dnes na sociálnych sieťach a billboardoch.
„Nenávisť voči Rómom je na Slovensku bežným prejavom a v spoločnosti plnej predsudkov je ťažké žiadať o podporu pre Rómov. Všetci ľudia, ktorým prejavy intolerancie prekážajú, majú možnosť bojovať proti predsudkom tým, že podporia naše rómske deti a mládež. Aj oni sú príkladom toho, že vzdelanie je najsilnejšia zbraň proti extrémizmu. Náckov v kampani neponižujeme, uťahujeme si z ich skalopevného presvedčenia, že neexistuje slušný, úspešný Róm“, píše sa v stanovisku OZ Divé maky.
Nezisková organizácia realizuje aj projekt Mladí rómski lídri, ktorého cieľom je vytvoriť skupinu mladých Rómov, ktorí sa stanú vzorovými modelmi pre celú rómsku komunitu na Slovensku. Ich príbehy sú súčasťou aktuálnej kampane.
Divé maky už od roku 2005 podporujú rozvoj talentovaných rómskych detí a mládeže pochádzajúcich zo znevýhodneného prostredia. Cieľom tohoto občianskeho združenia je vychovať vzdelanú rómsku generáciu, ktorá bude vedieť riešiť problémy svojej komunity a môže byť pozitívnym príkladom pre ostatných.
Vizitka kampane
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative Director: Martin Ondrušek
Art Director: Zuzana Porubcová
Copywriter Senior: Eva Myjavcova
Account Manager Senior: Miša Kolrusová
Digital Account Assistant: Veronika Mihóková
Strategy Planner: Michal Kopriva