Slováci v reklame oceňujú hlavne vtip. V poradí značiek vedú v obľúbenosti reklamy COOP Jednota, ktoré ako svoje obľúbené menoval takmer každý piaty Slovák. S veľkým odstupom nasleduje Heureka, Slovak Telekom a Coca-cola.
Vychádza to z aktuálneho prieskumu agentúry NMS Market Research, v ktorom respondenti spontánne menovali reklamy, ktoré ich v poslednej dobe najviac zaujali. Prieskum bol realizovaný na vzorke 1 000 respondentov vo veku 15 až 55 rokov.
Konkrétne najobľúbenejšia reklama je v súčasnosti spot COOP Jednoty, Veľkonočná súťaž, v ktorej si pomocník baču pomýli saunu s udiarňou. Veľmi často menované sú aj predošlé spoty s dnes už notoricky známou dvojicou baču a jeho honelníka. Ľudia na reklamách COOP Jednoty oceňujú hlavne humor a taktiež odkaz na slovenské tradície.
Heureka bola druhou najmenovanejšou značkou v obľúbených reklamách. Ich kampaň Úprimné recenzie sa do top 10 najobľúbenejších reklám dostala hneď dvakrát. Kreatívna idea tohto konceptu je vtipná a výstižná. Najoceňovanejší je v reklame vtipný zvrat.
Coca-cola bodovala hlavne so svojou pomerne generickou, ale príjemnou reklamou s Emmou Drobnou. Emma sa stala ambasádorkou značky len nedávno.
Silným konceptom sa podľa výsledkov zdá byť nová séria reklám Slovak Telekomu s Bekimom. Peter Sagan, ako veľmi výrazná tvár Telekomu bol, zdá sa, úspešne nahradený ďalším bojovníkom.
Na rozdiel od COOP Jednoty a Heureky, ktorých reklamy zaujmú vtipom je tento koncept postavený na motivácii a inšpirácii. Ľudia určite nezabudnú aký pocit v nich reklama zanechala a práve to robí tento koncept jedinečným a zapamätateľným.
Top dvanásť reklám