Britská Škoda zverejnila prvého apríla vtipné reklamné video, v ktorom rodina počas cesty jedným tlačidlom aktivuje protihlukovú stenu medzi zadnými a prednými sedadlami. Spot bol nakrútený v Škode Karoq.
Niektorí zákazníci sa okamžite chytili a na špeciálnu opierku hlavy s rušičkou sa pýtali. Automobilka zákazníkov navnadila na novú vymoženosť, ktorá by sa v autách mohla naozaj objaviť. Špeciálny protihlukový systém by naozaj mohol byť aktivovaný stlačením tlačidla na infotainmente. Vytvorila by sa tak neviditeľná protihluková stena.
Portál iDNES na webe informuje o tom, že automobilka Ford sa už s podobnou myšlienkou pohrávala. Vývojári Fordu vraj už pred rokmi rozmýšľali o neviditeľných slúchadlách, ktoré by optimalizovali nežiaduce hluky.
„Pri správnom rozmiestnení mikrofónov a reproduktorov by technológie aktívneho potláčania hluku mohli umožniť výber hlasu, ktorý chcete počuť, a ktorý naopak nie,“ opísal v roku 2016 Ralf Heinrichs, odborník americkej značky na akustiku.
Vývojár Fordu vtedy hovoril o „osobných zvukových zónach.“ Zjednodušila by sa tak komunikácia medzi cestujúcimi na prednom a zadnom sedadle.
Uvidíme, či niektorá z automobilových spoločností naozaj príde na trh s takouto novinkou.