Použitie upratovačky v reklamnom spote nie je žiadnou novinkou. Agentúre Oliver Agency sa podarilo povýšiť túto myšlienku na kreatívnejšiu úroveň. Pointa bola pritom úplne jednoduchá, ale autentická.
Zadanie
Zadanie mobilného operátora O2 pre agentúru Oliver Agency bolo vytvoriť náborovú kampaň, ktorá zaujme potenciálnych uchádzačov. Inhouse agentúre Oliver sa riešenie ponúkalo priamo pod nosom. Hlavné protagonistky kampane – tri panie, ktoré sa v bratislavskej centrále O2 starajú ani nie tak o upratovanie, ale o komfort a servis, poznajú kreatívci z Olivera z prvej ruky. Denne ich stretávajú v kuchynke a na chodbách, neušlo im teda, že tieto dámy všeličo vedia, a čo nevedia, to si domyslia.
Vyjadrila sa aj Mária Rapanová, riaditeľka ľudských zdrojov O2: „Chceli sme ľuďom ukázať, že nie sme len dynamický a férový operátor, ale aj moderná spoločnosť a perspektívny zamestnávateľ. Vyznačujeme sa unikátnou firemnou kultúrou, v rámci ktorej si napríklad všetci tykáme, dokonca aj s generálnym riaditeľom. Vzťahy na pracovisku sú aj vďaka tomu veľmi otvorené a priateľské.“
Nápad vs. realita
Dobrý nápad však môže ľahko zlyhať pri stretnutí s realitou. V Oliveri chceli stavať na autenticite a spolu s klientom tak išli do rizika: nikdy totiž neviete, čo s človekom spraví zapnutá kamera. Úloha bola o to ťažšia, že vo videách museli odznieť konkrétne benefity, ktoré práca v O2 prináša. Našťastie, už po prvých skúškach bolo jasné, že obavy boli zbytočné a panie upratovačky povedali aj to, čo možno nechceli. A čo je dôležité – svojím jazykom.
Ako vyzerá samotný spot
Kampaň od Olivera si zamestnanci vzali okamžite za svoju podobne ako „tety“, ktoré denne zdravia v open spacei. Ony zase boli vďačné za pozornosť a za príležitosť „vykecať sa“. V spote agentúra predstavuje každodenný firemný život v neobvyklom svetle, očami reálnych pani upratovačiek, ktoré sa dennodenne stretávajú so zamestnancami, a preto vedia život vo firme zhodnotiť objektívne a nezúčastnene, pričom mu zároveň dodávajú autentickosť. Počas rozprávania predstavia pracovné prostredie firmy, ale aj benefity, akými sú napríklad práca z domu, flexibilný pracovný čas, preplácanie PN, školenia či platené voľno nad rámec dovolenky vo forme O2 Prázdnin. Video sa objavuje hlavne na kariérnych portáloch, sociálnych sieťach, ale aj na kariérnom webe O2.