Najväčšia súťaž kreatívnej reklamy Zlatý klinec, ktorá už tento piatok vyhlási najlepšie kreatívne reklamné práce za uplynulý rok, zmenila tento rok pravidlá. Okrem nových kategórií sa prvýkrát vo viac ako dvadsaťročnej histórii súťaže zmenil formát poroty.
O súťažných prácach rozhodujú samostatne dve poroty Single Channel Jury a Multi Channel Jury. V stredu zasadala Single Channel Jury na čele s predsedom poroty Richardom Stiebitzom z českej agentúry Wunderman.
Predsedníčka Multi Cannel Jury je Klára Palmer z českej agentúry McCann Prague. Aj jej sme sa spýtali na kritériá pre najlepšie práce, ktoré môžu získať ocenenia na Zlatom klinci.
Čo si ceníte na slovenskej reklame?
Veľmi oceňujem to, že sa vždy snaží reagovať na aktuálne trendy a dianie nielen v lokálnom prostredí. Najväčšiu radosť mám ale z toho, že na každej kampani, ktorú som doteraz mala možnosť vidieť, je obrovský zápal nadšenia.
Aká reklama vás ako porotcu osloví, „ktorej dáte najviac bodov“?
Pre mňa je vždy najdôležitejšia myšlienka. Vymyslieť cool riešenie nie je v dnešnej dobe zase tak zložité, ale vedieť prísť s myšlienkou, ktorá sa opiera o neobvyklý a hlavne relevantný insight, pred tým vždy dám klobúk dole.
Ktorá práca sa vám zatiaľ páčila z tých, ktoré ste zatiaľ videli?
Počas online hlasovania som videla všetky práce prihlásené do multichannel kategórií. Najviac ma zatiaľ oslovili práce Citróny na zábavu nestačia, Stories, ktoré nesmú zmiznúť a Spánkový rezort. Menujem tieto tri, pretože pri tejto otázke sa mi vybavili ako prvé. Zaujímavých kampaní tam bolo ale rozhodne viac a sama som zvedavá, ktorá a ako bude nakoniec ocenená.
S kým zo Slovenska ste mali možnosť spolupracovať?
Musím sa priznať, že som zatiaľ veľmi nespolupracovala so slovenskými kolegami. Nedávno sme ale pomerne intenzívne spolupracovali s Radovanom Andrejom Grežom na komunikácii jednej pivnej značky na Slovensku. Myslím, že výsledok je viac než vydarený.
V akej kategórii očakávate pretlak kvality?
Vzhľadom k tomu, že som zatiaľ videla len jednu časť prihlásených prác, netrúfam si to vôbec odhadovať. Ak by som mala súdiť podľa multichannel kategórií, očakávam celkom napätý boj hlavne v kategóriách Social media, Influencer marketing, Integrovaná kampaň a Digitálna kampaň.
Kategóriu Promo & Activation hodnotia špecialisti: Tomáš Ručkay, Leopoard Production a Michal Svarinský z Institute of Promotion.
Kategóriu Kreativita v PR hodnotia špecialisti: Michaela Bendigová z agentúry Seesame Communication Expert a Peter Chalmovský z AMI Communications.
V kategórii Digital hodnotia aj špecialisti: Mima Balčáková z Apple Pie, a Peter Šebo z PS: Digital.
Kráľovskú kategóriu Kampaň hodnotili aj špecialisti: Branislav Bezák z Istropolitany Ogilvy, Zuzana Ďurčeková z MADE BY VACULIK, Dáša Juríková zo Slovenskej sporiteľne a Róber Weber z agentúry MUW Saatchi&Saatchi.
Prečítajte si aj: