Blíži sa vyhlásenie ocenení Golden Drum, jednej z najvýznamnejších európskych súťaží kreatívnych reklám. To, ako obstáli jednotlivé práce, sa agentúry dozvedia v slovinskej Ľubľane od 17 do 19. októbra.
Na pripomenutie si pozrite práce, ktoré v minulom roku zožali najväčší úspech.
RESPONSIBLY THE BEER
Reklamu predstavil malý pivovar z Londýna, ktorý dokázal konkurovať väčším značkám vďaka šikovnej slovnej hračke. Spoločnosť UBREW pomenovala svoje pivo RESPONSIBLY (čo v preklade znamená zodpovedne). Nové pivo s nízkym obsahom alkoholu vyzýva ľudí, aby pili zodpovedne. To sa týka aj značky piva aj správania.
Pán predstavujúci pivo v spotoch hovorí o tom, že ostatné, celosvetovo známe značky piva, nabádajú ľudí, aby pili zodpovedne a tým robia reklamu pivu od UBREW.
Ocenenie: Grand Prix ( Integrated, Media), Golden Drum ( Public relations)
THE BEDTIME STORYTELLERS
Telekomunikačná spoločnosť A1 v Slovinsku vymyslela pekný spôsob, ako spojiť seniorov s okolitým svetom. Problémom je, že počet starých ľudí žijúcich v domovoch sa stále zvyšuje. Spustili preto celoštátny program, ktorý poskytol seniorom v domoch dôchodcov príležitosť znovu sa pripojiť k vonkajšiemu svetu tým, že sa stal exkluzívnym Bedtime Storyteller.
Čítaním a nahrávaním unikátnych rozprávok vytvorili rozsiahlu knižnicu nahrávok, ktorá je priamo uvedená na špeciálnej webovej stránke. Podporili tým medzigeneračnú spoluprácu a získali si uznanie hlavne detí, ktoré si ich hlasy obľúbili.
Ocenenie: Grand Prix ( Activation programme), Golden Drum (Digital), Silver Drum( Branded content and entertainment)
LIVE. FROM A DIFFERENT WORLD
Pri pohľade na realitu života v Rumunsku sa spoločnosť Vodafone rozhodla využiť jej pomyselné rozdelenie. Jedno Rumusko je podľa spoločnosti mestské, to znamená moderné, plné mladých ľudí, ale stráca dotyk so zakorenenými zvykmi. Druhé Rumunsko je staré, ale naopak plné tradícii a starších inšpiratívnych ľudí, ktorí dostali ocenenie od UNESCA ako „živé ľudské poklady“. Spoločnosť preto spustila Facebook Live chaty, kde sa pripojilo niekoľko tisíc ľudí, mladých a starých, ktorí si vymieňali názory a postrehy.
Ocenenie: Grand Prix ( Capture use of local spirit)
Vlani dopriala porota uznanie dvom slovenským agentúram:
Triad Advertising premenil tri shortlisty na dve ocenenia: získal Golden Drum v kategórii Media a Silver Drum v kategórii Mobile. Agentúra v obidvoch kategóriách bodovala s prácou 17. november (The Digital Iron Curtain) pre klienta O2.
Agentúra MUW Saatchi&Saatchi získala striebro v kategórii Radio Silver Drum. Bolo to za prácu Rádiobudíčky (Radio Wake-Ups) pre klienta Kooperativa poisťovňa.
Na súťaži získala dva shortlisty aj agentúra Effectivity za práce pre Ekotopfilm, v kategórii Integrated a Branded content and entertainment.