Organizácia Bratislava Tourist Board (BTB) pripravila nové prezentačné video a sériu reklamných spotov určenú pre propagáciu mesta doma a vo svete. Osloviť chce, podľa informácií BTB, všetkých, od ľudí obľubujúcich relax v meste, cez rodiny s deťmi a športovcov, až po milovníkov divokej prírody. Bratislavu prezentuje tak, ako ju nepoznáme.
„Nové video spoty sú oslavou prírody v meste a jeho okolí, kde máte doslova na skok, kde môžete zažiť dobrodružstvo v divokej prírode, ale aj oddychové voľné chvíle s rodinou,“ uviedol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
„Našou výhodou je blízkosť mesta k prírode, môžeme sa pochváliť Malými Karpatami, veľtokom Dunaja a prítokom Moravy, ale aj európsky významným územím Natura 2000 a to priamo v Bratislave,“ predstavila predsedníčka predstavenstva BTB Alžbeta Melicharová.
Videá predstavujú faunu a flóru Mestských lesov v Bratislave, zákutia Železnej studničky, Kačína a Koliby. Ukazujú Bratislavu a jej okolie ako jednu z najvýznamnejších lokalít na pozorovanie vtáctva (birdwatching) na Slovensku. Bratislava má na svojom území lužné lesy, dubové lesy, hrabové lesy aj bukové lesy. Dunaj v Bratislave je pre vodné vtáctvo veľmi významnou migračnou trasou a zimoviskom. Kamera ponúka pohľady na Horský park, či sad Janka Kráľa. Videá propagujú 4 vybrané témy a to rieku Dunaj, aktivity pre rodiny s deťmi, možnosti pre šport a divokú prírodu.
„Zachytávame najkrajšie prírodné scenérie, aj obľúbené voľnočasové lokality a atrakcie priamo v hlavnom meste Slovenska. Nechýbajú ani domčeky v korunách stromov a rozhľadňa pri Kamzíku. Video podprahovo odporúča potenciálnym návštevníkom možnosti relaxu pri vode, okolo mestských jazier, trasy pešej a cykloturistiky na nábreží rieky Dunaj alebo Morava ako aj možnosti využitia vodných plavidiel pre tých, ktorí hľadajú aktívny oddych,“ dodáva Alžbeta Melicharová.
Spoty režírovali a produkovali Peter Kaštil a Tomáš Hulík. BTB úzko kooperovalo na výrobe, pripravilo aj scenár a ladilo všetky zábery.
Celková dĺžka spotu je 3:26, kratšie videá majú 1 minútu (všeobecné a divoká príroda) a pripravené sú ešte štyri 20s videá na tému (Dunaj, rodina s deťmi, šport, všeobecné). Všetky sú v troch jazykoch SK, EN, DE.
Videá sú určené primárne online.
Pripravené video spoty sú súčasťou aktivít, ktoré sa BTB zaviazalo robiť v rámci novej Marketingovej a komunikačnej stratégie Bratislavy 2018 – 2022. Stratégia vymenúva hlavné prednosti mesta, spôsob i nástroje propagácie do budúcna. BTB už tento rok realizovalo kampaň pred letnou turistickou sezónou na zahraničných trhoch v Rakúsku, v Česku, v Nemecku a Veľkej Británii, ale aj prvú kampaň zameranú na slovenského návštevníka.
Bratislave sa darí a zažíva turistický boom. Už 3 roky po sebe eviduje, podľa slov Iva Nesrovnala, viac ako milión návštevníkov a za uplynulé 4 roky ich tu bolo cez 4,5 milióna. V roku 2017 sa podarilo z dane za ubytovanie získať takmer 5 miliónov eur, čo je o vyše 39 % viac ako rok predtým. Hlavné mesto získalo „Oscara v turizme“ ocenenie Golden Apple, umiestnilo sa vo viacerých turistických rebríčkoch na vysokom mieste a dosiahlo hodnotenie ako 3. najzelenšieho mesta sveta.