Komunikačná spoločnosť Grayling zostavila prehľad top trendov, ktoré ovplyvnia komunikáciu v roku 2019.
„Pravdou je, že každý rok je ťažšie a ťažšie predpovedať, aké trendy budú vládnuť. Nie že by bol nedostatok inovácií, z ktorých by sa dalo vyberať. Je to skôr spôsobené tým, že aj trendy sa vyvíjajú, formujú, menia. Niektoré zarezonujú viac, iné menej. Pri pohľade na trendy, ktoré komunikační experti z Graylingu indetifikovali ako kľúčové pre rok 2019, môžeme badať ozveny tých, ktoré tu už boli. Rozhodne sa však nasledujúcich 12 mesiacov nebudeme nudiť,“ hovorí na úvod Monika Révayová, Deputy Managing Director slovenskej pobočky Graylingu.
Top trendy v komunikácii pre rok 2019:
1. Kultúrny kapitál
Tento trend nadväzuje na minuloročný, ktorý bol uvedený pod názvom Vyjadrenie postoja. Spoločnosti vytvárajú kultúrny kapitál – vnášajú hodnotu tam, kde v tom vidia zmysel a kde to považujú za dôležité. Stále viac sa budú vedieť postaviť za svoje presvedčenie a vytvárať trvalé iniciatívy, ktoré im budú pomáhať formovať budúcnosť v súlade s ich zásadami.
2. Civilné partnerstvá
Vzájomný prospech je základ. Sme svedkami toho, ako sa spoločnosti spájajú s jedinečnými značkami a vytvárajú partnerstvá, ktoré by nás ani nenapadli, ale v skutočnosti naozaj fungujú. Zasahujú nové publikum a cielene prinášajú niečo odlišné.
3. Zvuková vlna
Od hlasovej aktivácie, cez obrandované playlisty, až po originálne zvukové nahrávky a podcasty... Spoločnosti budujú hands-free svet, v ktorom sa spájajú so svojimi zákazníkmi prostredníctvom audia a stávajú sa súčasťou ich každodenného života.
4. Správa ako médium
Marketéri začínajú profitovať z jedinečných vlastností obsahu, distribučného kanála alebo platformy a správy púšťajú do sveta novými spôsobmi. Kontext majú pod kontrolou a zvyšujú tak dôveryhodnosť správy, jej dopad a význam.
5. Diera na trhu
Boj o pozornosť je stále ostrejší. Chytré značky budú myslieť viac vertikálne. Čo to znamená? Jednoducho povedané, pochopia, že menej je niekedy viac. Budú sa sústrediť na veľmi špecifické skupiny publika, vytvárať svoje komunity a nabádať ich podporovateľov, aby zdieľali svoju skúsenosť s okolím.
6. Všetko je o UX
Zákazníci sa v súčasnosti neboja nahlas rozprávať o skúsenosti, ktorú s danou značkou mali, či už bola pozitívna alebo negatívna. Čo zaručí značke úspech? Produkt či služba, z ktorých majú spotrebitelia pocit, že sú im šité na mieru a robia ich život jednoduchším a šťastnejším.