The Verge
StoryEditor

Aplikáciu TikTok si stiahla už miliarda používateľov

04.03.2019, 08:54
Autor:
pzpz
V roku 2018 sa stala jednou z najpopulárnejších aplikácií.

Vynovená aplikácia TikTok naberá nových používateľov rýchlym tempom. Spoločnosť ByteDance, ktorá platformu vlastní v najnovšej štatistike spoločnosti Sensor Tower uvádza, že si ju stiahlo už vyše miliardy používateľov. A toto číslo nezahŕňa inštalácie Android v Číne.

Podľa štatistiky najviac nových používateľov pribudlo v januári- dokopy 71 miliónov. Samozrejme, inštalácie aplikácií sú odlišné metriky ako mesační alebo denní aktívni používatelia, pretože nie každý, kto si stiahne aplikáciu, sa stáva bežným denným používateľom.

Veľká časť rastu spoločnosti TikTok vyplýva z jej zlúčenia s aplikáciou Musical.ly, ktorú spoločnosť ByteDance získala v decembri 2017 po dohode, ktorá bola podľa zahraničných médií ocenená na úrovni približne 1 miliardy dolárov. Zlúčenie dvoch aplikácií v minulom roku pomohlo TikToku stať sa jednou z najpopulárnejších aplikácií v roku 2018.

Prečo je aplikácia populárna?

Aplikácia umožňuje uverejňovanie 15-sekundových videí tak, ako je to možné napríklad na Snapchate. Najväčšiu fanúšikovskú základňu tvoria tínedžeri, ktorým sa zdá Instagram či Facebook príliš nudný. V ponuke je veľké množstvo možností na úpravu videí, efektov a, samozrejme, nemôže chýbať fíčurka, ktorou sa stal Musical.ly obľúbený – synchronizácia textov piesní či filmových replík s pohybom pier. Vytvorené video je možné zdieľať aj na ostatných sociálnych sieťach, čo zvyšuje ich popularitu. Medzi používateľov patria aj známe mená ako americký moderátor Jimmy Fallon či youtuber PewDiePie. Používatelia si môžu medzi sebou, tak ako sme z ostatných sociálnych sietí zvyknutí, lajkovať príspevky, reagovať na video a, samozrejme, posielať správy.

Aplikácia vzbudzuje obavy

V predvolenom nastavení sú všetky účty verejné, takže ktokoľvek v aplikácii môže vidieť, čo konkrétny používateľ uverejnil. Posielať správy je možné iba po schválení prijímateľa. To však vzbudzuje obavy zo strany rodičov a odborníkov, ktorí sa obávajú toho, že vo videách sa neadekvátne správajú alebo až predvádzajú deti v mladom veku. Aplikácia sa tak podľa nich stáva rajom pre rôznych úchylákov či pedofilov. Vývojári argumentujú tým, že prístup k jednotlivým účtom a to, čo sa používateľom zobrazuje, je možné nastaviť. Účet je možné zmeniť z verejného na súkromný, nahlásiť obsah, ktorý nedodržiava pravidlá, či odstrániť alebo blokovať followera. 

Facebook sa snaží konkurovať

Spoločnosť Facebook zaznamenala rastúcu popularitu Tik Toku a začiatkom novembra minulého roka spustila konkurenčnú aplikáciu nazvanú Lasso. Aplikácia funguje na rovnakom princípe, používateľom ponúka možnosť vytvorenia a zdieľania krátkych videí s hudbou a efektmi. Nedá sa však hovoriť o úspešnom začiatku, na čo spoločnosť Facebook argumentuje vo vyjadrení: „Aplikácia Lasso nebola sťahovaná vo veľkom, avšak ani jej začiatok nesprevádzala žiadna marketingová podpora.“

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 08:02