Diskontný reťazec Lidl porovnal svoje ceny vybraných produktov s cenami, ktoré ponúka obchodný reťazec Billa. Urobil tak na webe na podstránke Bilancovanie a v tlačených letákoch. Výsledkom je konštatovanie, že po preskúmaní „bežných predajných cien desiatok porovnateľných produktov v Lidli a Bille prinieslo jednoznačné výsledky: nákup v diskontnom reťazci je výrazne lacnejší!“
Kampaň Bilancovanie je, podľa zástupcov Lidla, reakciou na kampane spoločnosti Billa, ktorá v reklamách porovnáva produkty svojich privátnych značiek s produktami konkurencie. Síce konkurenčné reťazce nepomenuje, ale z reklamy je odčítateľné, že ide o Lidl a Kaufland.
„Billa vo svojej komunikácii zo začiatku roka tvrdí, že produkty jej privátnych značiek sú rovnako lacné či dokonca ešte lacnejšie ako diskontné výrobky, pričom jeden z nich je vždy v žlto-modrej vizualite. Spolu s odvolaním sa na diskont ide jednoznačne o narážku na Lidl. Rozhodli sme sa preto zareagovať a odštartovali sme kampaň „bilancovanie“. Pokiaľ dôverujete tomu, čo tvrdíte a nemáte čo skrývať, je prirodzené, že priznáte s kým sa porovnávate. Kým Billa to iba naznačila, my sme to spravili priamo, rovnako ako Billa v roku 2016 keď spustila kampaň zameranú na porovnanie predajných cien svojich a konkurenčných výrobkov,“ vysvetľuje Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.
Cieľom Lidla, podľa jeho slov, nebolo zaútočiť na spoločnosť Billa, išlo o odpoveď na dlhodobú komunikáciu tohto reťazca, ktorá sa začala ešte v roku 2016. „Bilancovanie“ by nevzniklo bez série spotov zo začiatku roka 2019.
Lidl sa v „bilancovaní“ pozrel na bežné predajné ceny desiatok identických alebo kvalitatívne porovnateľných výrobkov z vlastného sortimentu a z ponuky spoločnosti Billa. „Prieskum realizovaný agentúrou Go4insight z polovice marca odhalil mnoho rozdielov v cene za rovnaké výrobky. Výsledok je jednoznačný: ak zákazníci hľadajú výhodne ceny, nájdu ich v Lidli. My sme do porovnania sme zaradili desiatky produktov, mnohé z nich dennej spotreby ako chlieb, mlieko, maslo, cukor či párky a salámy. Chceli sme ľuďom poskytnúť pravdivé informácie a je iba na nich, či sa rozhodnú veriť marketingu, alebo faktom,“ uzavrel Martin Nagy.
A ako najnovšiu kampaň vníma spoločnosť Billa? Pre Stratégie reagovala Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa Billa:
„Kampaň Lidlu považujeme na základe dostupných informácií za zavádzajúcu reklamu, a preto zvažujeme ďalšie kroky. Pripravili sme vlastnú kampaň (printy, letáky, sociálne siete, PR kampaň), kde sa pýtame zákazníkov: Lacný za každú cenu? Je poľský pôvod mäsa za nízke ceny naozaj tou správnou voľbou?
V Bille máme viac ako 40 druhov kvalitného mäsa s garantovaným 100 % slovenským pôvodom za výhodné ceny. Opierame sa v nej aj o výsledky reprezentatívneho prieskumu z polovice marca 2019, kde nám 88 % Slovákov a Sloveniek potvrdilo, že kupujú mäso slovenského pôvodu. Podľa prieskumu len 2 % Slovákov naďalej zostali verní poľskému mäsu. V rámci predmetnej kampane Lidl porovnáva aj neporovnateľné ceny, keď kombinuje svoje akciové ceny s našimi bežnými cenami. My ponúkame svojim zákazníkom široký sortiment tovaru od najlacnejšieho po prémiový, za výhodné ceny. Cenovo najdostupnejšie sú produkty našej privátnej značky Clever, ktorej produkty si naši zákazníci môžu kúpiť za diskontné ceny. Na našich pultoch si zákazníci celoročne nájdu svoje obľúbené značkové potraviny, zároveň myslíme aj na zákazníkov s rôznymi potravinovými intoleranciami.“