Správu sme aktualizovali o vyjadrenie spoločnosti Billa na konci správy.
Martin Nagy tvrdí, že reakcia spoločnosti Billa ich prekvapila, pretože na komunikáciu Lidla zareagovala všeobecným znevážením mäsových produktov z jednej krajiny. „Nie naša kampaň, ale odpoveď Billy je porušením pravidiel porovnávacej reklamy. Billa sa totiž snaží vyvolať u zákazníkov dojem nižšej kvality mäsových výrobkov z Poľska v porovnaní so slovenskými výrobkami. Je to zároveň zavádzanie, pretože do Lidla dodávajú kuracie mäso tak poľskí, ako aj slovenskí dodávatelia. My by sme si v žiadnom prípade nedovolili znevažovať pôvod výrobkov, a preto sme našu reakciu nepostavili na spochybnení kvality rumunského kuracieho mäsa, ktoré Billa predáva spolu so slovenským.“A ďalej dodáva: „Na slovenskom trhu je boj o zákazníka intenzívny. Z pohľadu zákazníka to je dobre, pretože profituje z výhodnejších cien. Nerozumiem, prečo Billa reaguje na objektívne fakty skrývaním sa za výhovorky ako krajina pôvodu či údajne rozdielna kvalita. Preto sme sa rozhodli pokračovať v rámci bilancovania aj so značkovými produktami. Pri tých je nespochybniteľne rovnaké zloženie, dodávateľ i krajina pôvodu. Aj u týchto produktov sa ukázalo, že si za ne zákazník v Bille výrazne priplatí. Napríklad Pepsi je v Lidli lacnejšia o 30%, Monte o 15% a Jacobs Velvet o 13%.“
„Kampaň diskontného reťazca Lidl s názvom „Bilancovanie“, považujeme naďalej za neetickú a zavádzajúcu. Konkurenčný obchodný reťazec v nej porovnáva v prípade privátnych značiek aj produkty inej kvality a iného zloženia, to znamená, sú neporovnateľné. Okrem toho vo viacerých prípadoch porovnáva svoje akciové ceny s bežnými cenami BILLA, čím spotrebiteľov zavádza. Navyše, monitoring vykonaný BILLA odhalil, že vo viacerých prípadoch existovali odchýlky medzi cenami komunikovanými zo strany Lidl a skutočnými cenami výrobkov na predajniach Lidl.
BILLA je supermarket a nie diskontná predajňa a má teda úplne odlišný obchodný model. Ponúkame široký sortiment tovaru, ktorý, v závislosti od jednotlivých predajní, dosahuje až 10 tisíc položiek, s výrazným podielom slovenských výrobkov. Máme vlastnú privátnu značku Slovenská farma, ktorá garantuje 100-percentný pôvod ovocia, zeleniny a mäsa na našich pultoch. V prípade vajec máme 100 % produktov od slovenských producentov. Ponúkame našim zákazníkom množstvo slovenských mliečnych výrobkov, mäsa, chleba a pečiva, lahôdok, medu, vína a pod. Podporujeme lokálnych slovenských dodávateľov prostredníctvom nášho projektu BILLA Regionálni výrobcovia.
V našej ponuke zákazník nájde produkty privátnej značky Clever za diskontné ceny, a rovnako tak štandardný a nakoniec aj prémiový sortiment. Už niekoľko rokov pracujeme na cenovom vnímaní a porovnávame ceny privátnych i značkových výrobkov s trhom, predovšetkým ide o tovary dennodennej spotreby. Šírka našej produktovej ponuky pokrýva všetky cenové pásma a základné potraviny, ktoré zákazníci dennodenne nakupujú, máme v diskontných cenách, ktoré sú porovnateľné s konkurenciou.
Náš obchodný model je férový, transparentný a sme pripravení ho aj naďalej hájiť. Našou filozofiou vždy bolo, je a zostáva férová cena a vysoká kvalita ponúkaných produktov.“