Správu sme aktualizovali o vyjadrenie spoločnosti Billa na konci správy.
Nedávnu kampaň „bilancovanie“ postavil diskontný reťazec Lidl na prehľade bežných predajných, a teda nezľavnených cien, ktorý realizovala nezávislá prieskumná agentúra. Ako sa vyjadrili zástupcovia distkontu, „výsledok je pritom jednoznačný tak pri vlastných značkách, ako i pri značkových výrobkoch, nákup v Lidli je podstatne výhodnejší!“Podľa slov Martina Nagyho, konateľa Lidla zodpovedného za oblasť nákupu a marketingu je „cieľom „bilancovania“ ukázať zákazníkom, že diskont nerobia diskontom iba marketingové slogany. Svoje produkty označujú diskontnými cenovkami mnohí, no na Slovensku pôsobí iba jeden celoplošný diskontný predajca potravín. Diskontné nastavenie sa prejavuje predovšetkým v dlhodobej snahe ponúkať zákazníkom čo najvýhodnejšie ceny,“ a dodáva: „Niekto si možno myslí, že stačí vybrať zopár produktov a ukázať nízku cenu, no pravdu ukáže iba porovnanie desiatok výrobkov. „Bilancovanie“ objektívne potvrdilo, že bez ohľadu na to, či ide o vlastné značky, alebo značkové výrobky, výhodnejšie než v Bille nakúpia zákazníci v Lidli.
Martin Nagy tvrdí, že reakcia spoločnosti Billa ich prekvapila, pretože na komunikáciu Lidla zareagovala všeobecným znevážením mäsových produktov z jednej krajiny. „Nie naša kampaň, ale odpoveď Billy je porušením pravidiel porovnávacej reklamy. Billa sa totiž snaží vyvolať u zákazníkov dojem nižšej kvality mäsových výrobkov z Poľska v porovnaní so slovenskými výrobkami. Je to zároveň zavádzanie, pretože do Lidla dodávajú kuracie mäso tak poľskí, ako aj slovenskí dodávatelia. My by sme si v žiadnom prípade nedovolili znevažovať pôvod výrobkov, a preto sme našu reakciu nepostavili na spochybnení kvality rumunského kuracieho mäsa, ktoré Billa predáva spolu so slovenským.“A ďalej dodáva: „Na slovenskom trhu je boj o zákazníka intenzívny. Z pohľadu zákazníka to je dobre, pretože profituje z výhodnejších cien. Nerozumiem, prečo Billa reaguje na objektívne fakty skrývaním sa za výhovorky ako krajina pôvodu či údajne rozdielna kvalita. Preto sme sa rozhodli pokračovať v rámci bilancovania aj so značkovými produktami. Pri tých je nespochybniteľne rovnaké zloženie, dodávateľ i krajina pôvodu. Aj u týchto produktov sa ukázalo, že si za ne zákazník v Bille výrazne priplatí. Napríklad Pepsi je v Lidli lacnejšia o 30%, Monte o 15% a Jacobs Velvet o 13%.“
Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa spoločnosti BILLA:
„Kampaň diskontného reťazca Lidl s názvom „Bilancovanie“, považujeme naďalej za neetickú a zavádzajúcu. Konkurenčný obchodný reťazec v nej porovnáva v prípade privátnych značiek aj produkty inej kvality a iného zloženia, to znamená, sú neporovnateľné. Okrem toho vo viacerých prípadoch porovnáva svoje akciové ceny s bežnými cenami BILLA, čím spotrebiteľov zavádza. Navyše, monitoring vykonaný BILLA odhalil, že vo viacerých prípadoch existovali odchýlky medzi cenami komunikovanými zo strany Lidl a skutočnými cenami výrobkov na predajniach Lidl.
BILLA je supermarket a nie diskontná predajňa a má teda úplne odlišný obchodný model. Ponúkame široký sortiment tovaru, ktorý, v závislosti od jednotlivých predajní, dosahuje až 10 tisíc položiek, s výrazným podielom slovenských výrobkov. Máme vlastnú privátnu značku Slovenská farma, ktorá garantuje 100-percentný pôvod ovocia, zeleniny a mäsa na našich pultoch. V prípade vajec máme 100 % produktov od slovenských producentov. Ponúkame našim zákazníkom množstvo slovenských mliečnych výrobkov, mäsa, chleba a pečiva, lahôdok, medu, vína a pod. Podporujeme lokálnych slovenských dodávateľov prostredníctvom nášho projektu BILLA Regionálni výrobcovia.
V našej ponuke zákazník nájde produkty privátnej značky Clever za diskontné ceny, a rovnako tak štandardný a nakoniec aj prémiový sortiment. Už niekoľko rokov pracujeme na cenovom vnímaní a porovnávame ceny privátnych i značkových výrobkov s trhom, predovšetkým ide o tovary dennodennej spotreby. Šírka našej produktovej ponuky pokrýva všetky cenové pásma a základné potraviny, ktoré zákazníci dennodenne nakupujú, máme v diskontných cenách, ktoré sú porovnateľné s konkurenciou.
Náš obchodný model je férový, transparentný a sme pripravení ho aj naďalej hájiť. Našou filozofiou vždy bolo, je a zostáva férová cena a vysoká kvalita ponúkaných produktov.“