Už o necelý mesiac rozhodneme o 14politikoch, ktorí budú nadchádzajúcich päť rokov zastupovať záujmy Slovenska v Európskom parlamente. V poradí štvrté eurovoľby sa na Slovensku uskutočnia v sobotu, 25. mája 2019.
Po kampani Zastúpenia Európskej komisie, do ktorej sa zapojilo viacero hercov a influencerov, prichádza aj skupina Markíza s vlastnou mobilizačnou kampaňou a téme eurovolieb sa bude intenzívne venovať vo vysielaní aj mimo neho.
„Ako spoločensky zodpovedná firma sme sa rozhodli prostredníctvom vlastnej kampane zvýšiť povedomie o dôležitosti zúčastniť sa volieb do Európskeho parlamentu. Naším cieľom je podporiť volebnú účasť a motivovať Slovákov, aby nepodceňovali význam týchto volieb,“ povedal Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
V posledných voľbách do Európskeho parlamentu v roku 2014 zaznamenalo Slovensko najnižšiu účasť v celej Európskej únii. Volieb sa zúčastnilo len 13 percent oprávnených voličov, a to aj napriek tomu, že členstvo v Európskej únii podporuje podľa prieskumov veľká väčšina Slovákov. Aj prostredníctvom tejto kampane chce skupina Markíza dopomôcť k zvráteniu tohto negatívneho trendu.
Kampaň pozostáva zo série spotov, v ktorých známe moderátorské a herecké osobnosti vyzývajú divákov k účasti v eurovoľbách a hovoria o svojich vlastných motiváciách, prečo určite pristúpia k volebným urnám.
Kampaň vznikla v rámci interných kapacít Centra kreatívy TV Markíza, prebiehať bude vo vysielaní staníc skupiny Markíza (Markíza, Doma a Dajto), ako aj v online prostredí.
Téme eurovolieb sa bude TV Markíza priebežne venovať vo svojich spravodajských a publicistických reláciách, ako aj prostredníctvom spravodajského portálu TVnoviny.sk. Na nedeľu, 26. mája 2019, pripravuje mimoriadnu reláciu, v ktorej divákom sprostredkuje výsledky volieb a všetky aktuálne informácie súvisiace s ich priebehom.