Londýnska predajňa Nike má novinku, o ktorej sa veľmi rýchlo dozvedel celý svet. Do jednej z predajní sa predajca rozhodol nainštalovať plus-size figurínu.
Najnovší prírastok vlajkovej lode Nike na Oxford Street je venovaný „oslave rozmanitosti“. Preto značka upravila celé tretie poschodie venované figurínam s rôznymi typmi postáv, vrátane plusových a para-športových figurín, ktoré sú určené na lepšie zobrazenie sortimentu na predaj, vrátane línie Nike Plus Size.
Sarah Hannah, generálna riaditeľka a viceprezidentka Nike pre ženy v Európe, na Blízkom východe a v Afrike, vo svojom vyhlásení uviedla: „S neuveriteľnou hybnou silou v ženskom športe je práve prepracovaný priestor len ďalšou ukážkou odhodlania Nike inšpirovať a slúžiť atlétkam."
Nike novinkou odkazuje, že športovcom môže byť každý. A týmto krokom ukazuje, že si uvedomuje zodpovednosť voči všetkým ženám, nie len tým, ktoré vyzerajú ako štíhle figuríny.
Na sociálnych sieťach sa okamžite spustila vlna reakcií, niektorí krok chvália a vyzdvihujú angažovanosť značky motivovať ľudí, iní zas kritizujú a pýtajú sa, či to Nike myslí vážne.
Well done #Nike Nice to see a variety of shaped mannequins. We can’t all be as lucky as Kate Moss! pic.twitter.com/FBSQssGYwx
— Claire Mac Namee (@ClaireMacNamee) 6. júna 2019
Známa osobnosť Svete Miller dokonca napísal, že figurína „normalizuje obezitu“ a že to nie je dobrý krok.
Značka začala s podobným projektom už v roku 2017 kedy do kolekcií zaradila plus-size veľkosti, ktoré siahali až do XXXL veľkosti a boli dizajnovo prispôsobené tak, aby vyzerali dobre na každom type postavy.
Plus-size figuríny predstavili dávnejšie aj značky Old Navy či Nordstrom, žiadnej z nich však nedostalo toľko pozornosti.