V prvý deň Cannes Lions ma zaujali práce, ktoré bodovali v rámci komunikácie zdravia a s ním súviacich problémov. Vybral som tri, ktoré mali neštandardný prístup pri výbere média: priamy prenos na bilboardoch, videoklip či detské hračky ako médium sú príklady, ktoré presahujú rámec tradičného vnímania a komunikácie. "Vystupujú" z reklamy do reálneho sveta a dokážu tak osloviť údernejšie.
Tancom proti rakovine
Mladé brazílčanky doteraz nevenovali dostatočnú pozornosť samovyšetreniu prsníkov. Miestna nemocnica preto pripravila kampaň s lokálnou celebritou - speváčkou Anittou. Tá vo svojom videoklipe odtancovala choreografiu, v rámci ktorej naučila svoje fanúšičky základné hmaty, ktoré môžu nábeh na rakovinu pŕs diagnostikovať včas. Verejné zdravie sa tak stalo popkultúrnym fenoménom. Pozrite si videoklip:
Hračky pre drogovo závislé detičky
Každých pätnásť minút sa narodí dieťa, ktoré je vďaka svojej drogovo závislej matke od prvej sekundy svojho života tiež závislé od opiátov. Nezisková organizácia Urgent Love propagovala zbierku na takéto deti kolekciu netradičných hračiek. Každá z nich upozorňovala na iné následky ako problémy s dýchaním či srdcom dieťaťa. “Zakúpením” týchto hračiek ste prispeli na ich záchranu. Hračky nájdete na tejto stránke.
Priamy prenos zo sanitky
V Panama City žije milión obyvateľov, ktorí denne vyjdú do ulíc šoférujúc viac ako 600 tisíc áut. Počas najrušnejších ulíc tak vytvoria brutálne zápchy, cez ktoré majú problém prejsť sanitky. Na to, aby sa zvýšilia ochota vodičov pustiť sanitku, využila miestna outdoorová spoločnosť High Traffic Media prieme prenosy z reálnych sanitiek. Tie vysielali na digitálnych bilbordoch a vodiči stojaci v zápche tak uvideli dramatické zábery zo zachraňovania životov, čo ich motivovalo pustiť sanitku.