Darčekové poukazy sa budú zdaňovať až po ich využití.Dreamstime
StoryEditor

Štúdia Wave X: Správanie spotrebiteľov ovplyvňujú štyri kľúčové trendy

03.07.2019, 13:00
Autor:
TASRTASR
Medzinárodná štúdia sledovala sociálne a digitálne využitie médií a motiváciu spotrebiteľov v 81 krajinách.

Podľa štúdie Wave X zameranej na zmiešanú kultúru (Remix Culture), formujú správanie moderných spotrebiteľov štyri kľúčové trendy. Štúdiu predstavila celosvetová agentúra UM patriaca do siete marketingových a mediálnych agentúr spoločnosti IPG Mediabrands.

Kultúrne zameraná štúdia sleduje sociálne a digitálne využitie médií a motiváciu spotrebiteľov v 81 krajinách a 44 jazykoch. Výsledky ukazujú štyri kľúčové trendy, ktoré ovplyvňujú moderné správanie spotrebiteľov: odolávanie (resist), spiatočníctvo (retrograde), regionálnu lokalizáciu (reglocalize) a obnovu (recreate).  

Wave X / umww.com

Očakávania spotrebiteľov

Štúdia Remix Culture odhalila, že 61 percent online spotrebiteľov súhlasí s tým, že značky zohrávajú významnú úlohu v tvorbe sociálneho dobra. Keď značky nespĺňajú tieto očakávania, spotrebitelia poukážu na ich zodpovednosť prostredníctvom sociálnych médií, cez ktoré vyjadria svoje obavy, čím otvárajú priestor pre "odolávanie".

Retro trend

"Spiatočnícke" správanie sa odráža v tom, ako spotrebitelia tiahnu k obsahu a kultúre z minulých desaťročí a značkám, ktoré obsahujú nostalgiu. Generačné trendy z minulosti sú teraz v popredí, formujúc osobný štýl, jazyk a presvedčenie:
      - 68 percent respondentov rado počúva hudbu alebo pozerá filmy z predchádzajúcich desaťročí 
      - 57 percent respondentov tvrdí, že ich rodina dodržiava kultúrne zvyky/tradície svojich predkov 
      - 55 percent respondentov pozerá televízne relácie, ktoré sa už nevysielajú 

Globalizácia vs. lokálnosť

Podľa výskumu moderný globálny spotrebiteľ túži, aby lokálne inšpirácie obsahovali a odvolávali sa na ich zmysel pre individualitu viac ako kedykoľvek predtým. Tento trend sa nazýva "regionálna lokalizácia".

Pokiaľ ide o využívanie spotrebiteľského obsahu/výrobkov z iných krajín, 57 percent súhlasí s tým, že miestne značky a produkty sú autentickejšie.

Tradície vs. odvaha skúšať nové veci

Štúdia tiež zistila, že spotrebitelia chcú čoraz viac rozširovať a "obnoviť" svoju identitu. Pri výbere faktorov, ktoré definujú ich identitu, sa medzi hlavné voľby dostala úroveň zdravia/zdatnosti, priatelia, škola/vedomosti/vzdelanie, rodinné tradície, vášne, presvedčenie o dôležitosti vedy/dôkazov/porozumenia a krajina, kde sa narodili.

Keďže osobné identity sa stávajú zložitejšími, spotrebitelia si všímajú značky, ktoré majú mnohostranné identifikačné faktory, pričom 65% hovorí, že majú záujem o spoluprácu so spoločnosťami, ktoré odrážajú nový prístup.

      - 61 percent spotrebiteľov naznačuje, že ich osobný štýl zahŕňa prvky z rôznych dôb, kultúr a tradícií 
      - 65 percent má záujem o odvážne spoločnosti, ktoré skúšajú nové veci 

"Štúdia Remix Culture odhaľuje cestu vpred v oblasti kultúrnej konektivity tým, že ide hlbšie do typov obsahu, ktorý informuje o kultúrnej identite a ovplyvňuje správanie spotrebiteľov," povedal Deidre Smalls-Landau, globálny vedúci pre rôzne kultúry v spoločnosti UM. "Tieto poznatky pomáhajú našim klientom lepšie porozumieť a orientovať sa v kultúrnych trendoch v čase, keď dôvera naďalej klesá a je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým, aby sa ich značky stali kultúrne relevantnými."

Wave X obsahuje kvantitatívnu štúdiu 56 397 aktívnych používateľov internetu - tých, ktorí používajú internet každý deň alebo každý druhý deň. Štúdia bola realizovaná v 44 jazykoch v 81 krajinách a predstavuje celosvetovo 1,73 miliardy aktívnych používateľov internetu. 

UM je strategická mediálna agentúra, ktorej cieľom je preukázať, že médiá sú hlavnou hnacou silou rastu rovnako ako efektivity. Agentúra pôsobí vo viac než 100 krajinách.

01 - Modified: 2019-06-26 08:59:34 - Feat.: 0 - Title: Kaufland: Mikroténové sáčky sú out! Používajte ekosieťku 02 - Modified: 2019-06-27 10:38:33 - Feat.: 0 - Title: Čoraz viac svetových značiek podporuje LGBTQ komunitu 03 - Modified: 2019-06-27 11:56:00 - Feat.: 0 - Title: Klarstein zvyšuje povedomie o probléme plytvania jedlom 04 - Modified: 2019-07-01 06:40:41 - Feat.: 0 - Title: Alza uvádza vlastnú značku ekodrogérie 05 - Modified: 2019-07-03 08:47:56 - Feat.: 0 - Title: Lidl zmenil formát letákov a ich distribúciu. Chce ušetriť 2400 ton papiera 06 - Modified: 2019-07-03 09:55:06 - Feat.: 0 - Title: Billa podporuje privátnu značku Slovenská farma
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 09:58