Wiener Linien
StoryEditor

Viedeň ukončila experiment s parfumami v metre, ľudia ich nechceli

05.08.2019, 14:35
Autor:
ČTKČTK
Viedenské metro v júli testovalo celú paletu vôní, ktorá sa k cestujúcim dostávala cez vetrací systém.

Viedenský dopravný podnik dnes ukončil experiment s parfumami v metre. Ľudia v online hlasovaní rozhodli, že vône vo vagónoch nechcú. Námietky mali najmä kvôli vysokej intenzite vôní aj ich možnej zdravotnej škodlivosti.

Citrón a grep na dodanie energie, santalové drevo na dobrú náladu, ruža a melón na odpočinok

Viedenský dopravný podnik Wiener Linien na svojich linkách metra v júli testoval celú paletu vôní, ktorá sa k cestujúcim dostávala cez vetrací systém.

"Viedenčania sú, zdá sa, s vôňou metra spokojní," uviedol podnik. Ľudia v online hlasovaní totiž rozhodli, že parfumy nechcú. Nápad odmietlo 21-tisíc hlasujúcich, čo bola väčšina z celkových 37-tisíc ľudí.

Podľa denníka Kurier sa akcia od samého začiatku stretávala s kontroverziami. Niektorí ju označovali za bezohľadnú voči ľuďom s vysokou citlivosťou na vône. Iní vyjadrovali pochybnosti, či sú parfumy naozaj zdravotne neškodné, ako dopravný podnik tvrdí.

Odborníci majú podľa denníka na čím ďalej častejšie prevoniavanie verejných priestorov rovnako kritický názor. Problematické podľa nich je, že dlhodobé dopady pôsobenia mnohých použitých látok nie je doposiaľ spoľahlivo preverené.

Prevádzkovateľ viedenskej verejnej dopravy vlani vydal zákaz konzumácie jedla v metre, pretože si cestujúci vo vlakoch sťažovali na častý zápach z pizzy alebo kebabu.

01 - Modified: 2017-10-31 12:37:25 - Feat.: 0 - Title: Produktová aróma. Čo dokáže spojenie dvoch zmyslov priamo v mieste predaja 02 - Modified: 2017-10-06 11:06:33 - Feat.: 0 - Title: Aróma marketing: Retail, reštaurácie a hotely posilňujú svoju značku charakteristickou vôňou
01 - Modified: 2017-10-31 12:37:25 - Feat.: - Title: Produktová aróma. Čo dokáže spojenie dvoch zmyslov priamo v mieste predaja 02 - Modified: 2017-10-16 13:12:13 - Feat.: - Title: Aróma marketing v bratislavskej MHD: Autobusy voňajú čajom a tymiánom 03 - Modified: 2017-10-06 11:06:33 - Feat.: - Title: Aróma marketing: Retail, reštaurácie a hotely posilňujú svoju značku charakteristickou vôňou
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 10:13