Nemecká automobilka Volkswagen na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne predstavila nové logo. Transformácia je tak vďaka novému vizuálnemu prejavu značky viditeľná aj navonok. Obraz značky bude digitálny a tým modernejší.
„Frankfurtský autosalón bude kľúčovým momentom pre novú strategickú orientáciu značky Volkswagen: plody našej práce budú s elektrickým modelom ID.3 a novým dizajnom viditeľné,“ povedal Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer značky Volkswagen Osobné automobily. „Tešíme sa, že môžeme ‚New Volkswagen‘ prezentovať verejnosti“.
Symbolom a znakom značky je nové logo. Je modernejšie, čistejšie a jednoduchšie. Je redukované na svoje základné zložky, v novom plochom dvojrozmernom vyhotovení sa dá flexibilnejšie používať a je rozoznateľné v digitálnych médiách.
To platí aj pre nové signály značky ako piktogramy, typografiu, farby alebo koncepcie layoutov. Po prvý raz značka dostane zvukové logo, ktoré nahradí doterajší slogan značky. Okrem toho bude hlas značky Volkswagen v budúcnosti ženský.
Novou prezentáciou značky bude „New Volkswagen“ viditeľný v dizajne vozidiel, v kontakte so zákazníkmi a vo vystupovaní spoločnosti navonok.
Cieľom je celosvetovo prostredníctvom všetkých kanálov vytvoriť nový, aktuálny a fascinujúci zážitok značky zo všetkých smerov. Claus Bischoff, šéfdizajnér Volkswagen sa významne podieľal na vývoji novej Corporate Identity: „Nový dizajn značky ukazuje mobilitu, ktorá prirodzene existuje v živote ľudí. Volkswagen bol vždy jej pevnou súčasťou. V novej epoche mobility to znamená ‚digital first‘ a bez filtra.“
Nový dizajn značky je výsledkom stratégie Transform 2025+, ktorú Volkswagen prijal na jeseň 2015. Teraz sa značka pripravuje na druhú fázu stratégie – spustenie elektromobility a digitalizácie.