Podľa nového rebríčka najhodnotnejších svetových značiek sa na prvých troch miestach nič nemení. Americké spoločnosti Apple, Amazon a Google si udržali svoje postavenie na vrchole rebríčka.
Spoločnosť Apple drží podľa rebríčka BrandFinance označenie najcennejšej svetovej značky s hodnotou viac ako 355 miliárd dolárov už druhý rok po sebe. Hneď za ňou skončila za minulý rok spoločnosť Amazon a bronzovú priečku v najhodnotnejších značkách si drží spoločnosť Google. Všetky tri značky už sedem rokov na prvé tri priečky nepustili nikoho iného, len si po jednotlivé roky priečky navzájom vymieňajú. Naposledy do prvej trojky vpustili pred siedmimi rokmi na druhé miesto severokórejskú spoločnosť Samsung Group.
Najrýchlejšie rastúcou značkou minulého roka sa stal čínsky TikTok, ktorý za posledný rok svoju hodnotu strojnásobil na 59 miliárd dolárov, čo ho katapultovalo do rebríčka 500 najcennejších značiek prvýkrát v histórii a to rovno na 18. priečku.
Ak sa pozrieme na rebríček z pozície segmentácie značiek, tak najväčší vplyv majú technologické firmy, nasledované retailom (14,4 percenta), ktorý počas pandémie dokonca medziročne vzrástol o takmer 50 percent. Tretí najsilnejší skončil bankový segment s 11,8 percenta. Covid-19 ovplyvňoval minulý rok aj ďalšie segmenty. A to tak kladne, ako aj záporne. Rýchlejší rast kvôli pandémii mal kvôli vývoju vakcín farmaceutický segment, no opačný efekt to malo na segment v turistickom ruchu.
Čo sa týka zastúpenia krajín v rebríčku, tak najvyššie zastúpenie majú americké značky - a to 49 percent, rovnako obsadili aj prvých 5 miest. Nasledujú čínske značky ktoré si ukrojili 19 percent a až potom s väčším odstupom sú to značky nemecké a japonské, obe po 6 percent.
„Spotreba médií sa počas pandémie Covid-19 zvýšila, no – navyše – spôsob, akým ich konzumujeme, sa neodvolateľne zmenil. Aby mediálne organizácie mohli konkurovať na tomto rastúcom trhu, investovali veľké prostriedky do svojich značiek – od získavania obsahu až po používateľskú skúsenosť. O raketovom vzostupe TikToku svedčí fakt, že značka sa dostala z malej lokálnej značky na globálnu medzinárodnú značku v priebehu pár rokov a nevykazuje žiadne známky spomalenia", uviedol v správe David Haigh, Chairman & CEO Brand Finance, ktorá už dlhé roky tento rebríček pripravuje.