Aj tento rok sa Slovensko 3. decembra zapája do #GivingTuesday, sviatku štedrosti, darovania a dobrovoľníctva.
Tento deň vznikol ako odpoveď na Black Friday a Cyber Monday, dni nákupného ošiaľu spúšťajúce predvianočnú nákupnú mániu. Preto newyorská inštitúcia 92nd Street Y vytvorila v roku 2012 ako protipól „darovací utorok“. Jednoduché posolstvo, kedy sa ľudia, organizácia a firmy po celom svete spájajú, aby podporili dobrú vec alebo spravili dobrý skutok, sa postupne rozšírilo z Ameriky do vyše 150 krajín po celom svete.
Nadácia Pontis, ktorá je ambasádorom tohto dňa na Slovensku, vychádza na predvianočný trh s kampaňou z dielne agentúry THIS IS LOCCO, ktorá na projekte #GivingTuesday spolupracuje s Pontisom už tretí rok. Kampaň si tento rok nesie slogan Dnes to všetkým darujte!.
Zástupcovia Nadácie Pontis si spomedzi ponúkaných nápadov vybrali koncept, ktorý sa zakladá na individuálnom sťažovaní sa a rozhorčení známych osobností a influencerov na niektorých ľudí. Miestami absurdné sťažovanie však prudko mení tón, ktorý sa zmení na láskavé vyjadrenie, čo by najradšej týmto ľuďom darovali.
Myšlienku #GivingTuesday podporili okrem Táňy Pauhofovej a Kristíny Tormovej aj moderátor Junior, novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová, herec Juraj Bača, aj influencerky Moma a Nikola Kováčová, ktorá vystupuje pod menom Surová dcérka.
Každá zo zapojených osobností sa vyjadruje v oblastiach, v ktorých pôsobia občianske organizácie zapojené do #GivingTuesday: boj proti korupcii, zlepšenie vzdelávania, boj proti chudobe, pomoc znevýhodneným, ochrana životného prostredia, podpora kultúry a športu i boj za ľudské práva.
V printovej kampani figuruje mnohonásobný majster Slovenska v karate Roman Volák, ktorý sa tiež pridal k hnutiu #GivingTuesday, aby podporil dobrú vec.
„Často nie materiálno, ale čas a pozornosť venované niekomu druhému je to, čo mnohým ľuďom chýba. Preto by sme pri príležitosti #GivingTuesday radi venovali náš čas ženám z krízového centra Čakanka v Považskej Bystrici,“ vysvetľuje Alena Krivá, návrhárka módneho ateliéru Cila a dodáva: „Zorganizujeme workshop, na ktorom sa naučia ušiť si čiapku, šál či rukavice pre seba alebo svoje deti, ktoré ich zahrejú počas nadchádzajúcej zimy. Zároveň prerozdelíme 20% zo zisku z celkového predaja Cila kolekcie na podporu krízového centra Čakanka a na ďalšie fungovanie eventu Dotyk krásy, ktorý organizujú Dominikáni.“
Do #GivingTuesday 2019 sa zapoja aj zvučné mená firiem, ako je Tesco, ESET, Profesia, ale aj samotné mestá a obce, napríklad Dubnica nad Váhom, Spišská Nová vec, ale aj Bratislava – Staré Mesto. Nad podujatím prezvala záštitu aj samotná prezidentka Slovenskej republiky Zuzana Čaputová.
Vizitka kampane:
Klient: Nadácia Pontis
Kreatívna agentúra: THIS IS LOCCO
Creative Director: Juraj Kováč
Art Director: Martin "Larry" Jaňák
Art Director: Jakub Šarvaic
Copywriter: Martin Polakovič
Account manager: Zuzana Lempochnerová
Produkcia: Pseudoart Creative