Kráľ Svätopluk a jeho prúty, rodina ťahajúca repu zo zeme a futbalisti tešiaci sa z víťazstva. Tieto tri príbehy sa prepojili, aby poukázali na súdržnosť Slovákov pri pomoci tým, ktorí sú na ňu odkázaní. BILLA spustila druhý ročník charitatívneho projektu CHLEBODARCA, v rámci ktorého venuje jeden cent z každého predaného chleba rodinám v núdzi. Chlieb ako hlavný motív celého spotu sa na záver stane symbolickou poslednou tehlou v stene s fotografiami reálnych rodín a uzatvára tak prvý ročník projektu.
Kreatívny koncept vychádza zo známych príbehov a situácií, ktoré nás od detstva učia, aká je každá, hoci aj malá pomoc, dôležitá. Text v spote, ktorý nahovoril Ivan Romančík, poukazuje na to, že dokážeme viac vtedy, keď držíme spolu a vytvoríme tím. Tak ako sa nezlomia prúty kráľa Svätopluka, súdržná rodina napokon vytiahne repu zo zeme, či mladí futbalisti spoločnými silami zdolajú súpera, tak sa aj zákazníci reťazca BILLA spojili a kúpou chleba prispeli na nový začiatok tým, ktorí to najviac potrebujú.
„Chlieb je symbolom domova, sýtosti, ľudskej práce, dobrých skutkov a pocitu bezpečia. Zároveň je základnou potravinou, ktorú chodí denne nakupovať až ¾ Slovákov. Preto sme pred rokom vytvorili projekt CHLEBODARCA, ktorý prepojil spoločenskú zodpovednosť s týmto mnohovravným symbolom. Ruky podávajúce si chlieb, sú rukami všetkých, ktorí prispeli na pomoc rodinám a my im za to ďakujeme,“ hovorí Denisa Pernicová, marketingová riaditeľka BILLA.
Vizitka kampane:
Produkcia a kreatíva: Shape Production s.r.o.
Námet, scenár, réžia: Pavol Čižmár
Hlavný kameraman: Marek Valovčin
Nakrúcanie v štúdiu 727 s.r.o.
Postprodukcia: Shape Production s.r.o.
Supervízia: TV SME
Komentár: Ivan Romančík
Animácia: Lukáš Figeľ
Zvuk: Michal Horváth
Fotograf: Martin Kopec